خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی:

۱۰ شرکت شستا را به عرضه عمومی گذاشته‌ایم/۳۵ درصد شرکت‌ها در قالب رد دین به ما واگذار شدند

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۲۴۱

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی گفت: برای خروج از بنگاهداری در مرحله اول ۱۰ شرکت را به عرضه عمومی گذاشته‌ایم تا بتوانیم علاوه بر رفتن به سمت سهامداری، به بخشی از سیاست های دولت برای خروج از بنگاهداری نیز عمل کنیم.

به گزارش ایلنا، مرتضی لطفی در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: برای خروج از بنگاهداری در مرحله اول ۱۰ شرکت را به عرضه عمومی گذاشته ایم تا بتوانیم علاوه بر رفتن به سمت سهامداری، به بخشی از سیاست های دولت برای خروج از بنگاهداری نیز عمل کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین برای اینکه واگذاری این شرکت ها به صورت منطقه ای باشد، با استانداران و اتاق‌های بازرگانی استان های مختلف کشور نشست‌ها و جلسات مختلفی برگزار شده است که تاکنون با ۶ استاندار و فعالان اقتصادی استان های کشور این دیدارها برگزار شده است و حتی برای تنویر افکار عمومی و تعامل دوسویه و پاسخگویی و شفافیت با کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی نیز دیدارهایی داشته‌ایم.  

مدیرعامل شستا گفت :در حال حاضر ۸۰ درصد دارایی شستا در بورس عرضه می‌شود و اطلاعات ۲۰ درصد باقی‌مانده هم روی سایت کدال قرار داده شده است و به منظور اطلاع رسانی بیشتر در این زمینه، اطلاعات تمام شرکت‌های غیربورسی نیز روی سایت کدال قرار گرفته است.

«کدال» یکی از بازار‌های مناسب برای سرمایه گذاری بازار بورس اوراق بهادار است. سرمایه گذاری در این بازار به اطلاعات و همچنین تحلیل‌ها در سطح کلان و خرد نسبت به شرکت‌های ثبت شده در بورس اوراق بهادار دارد.

وی افزود : اگر در این زمینه شفاف سازی صورت گیرد، هم منافعی از نظر ارتقای کار کیفی متوجه شستا می‌شود و هم از مباحث حاشیه‌ای نیز کاسته خواهد شد.

 لطفی تصریح کرد: برخلاف بسیاری از نهادهای اقتصادی، در شستا به دلیل اینکه سرمایه مربوط به بیمه شدگان است و ذخایر بین النسلی هستند، مسئولیت و ماموریت ما امانتداری است و با دیگر نهادها تفاوت زیادی دارد. همچنین به لحاظ اینکه از نظر ساختاری زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم، بیشتر در معرض ارزیابی و نظارت قرار داریم و در همه محافل و مجامع بیشتر مورد ارزیابی قرار می گیریم.

بخشی از مطالبات در قالب واگذاری‌ شرکت‌ها پرداخت شد

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۲۷۴ شرکت در شستا وجود دارد که ۳۵ درصد آنها رد دین است و شرکت‌هایی است که از زمان انقلاب تاسیس شده و در این دوره نیز هیچگونه طرح برای نوسازی و تغییر ساختار آنها صورت نگرفته است. از آنجایی که دولت در پرداخت حق بیمه مشکل داشت، تامین اجتماعی و سهامداران توافق کردند که بخشی از مطالبات را از طریق واگذای شرکت دریافت کنند.

 لطفی ادامه داد: شستا در همه صنایع برتر کشور در قالب ۹ هلدینگ نفت، گاز، انرژی، دارو، سیمان، رایتل، کانی های فلزی، حمل و نقل دریایی کشتیرانی جمهوری اسلامی و ساختمان‌ سازی فعالیت دارد. سهم ما از مجموعه تولید این بخش ها از ۲۰ تا ۳۰ درصد است که بیشترین سهم در سیمان با ۳۰ درصد، دارو ۲۴ درصد و نفت، گاز و پتروشیمی متناسب با برخی صنایع متفاوت است.

وی اظهار داشت: به لحاظ ساختاری هیات امنای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که متولی امور صندوق ها است، مسئولان را بنا به پیشنهاد وزیر انتخاب می کند و اکنون در برخی از صنایع بیش از ۵۸ درصد سهم داریم و در برخی شرکت ها فقط سهام داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز