خبرگزاری کار ایران

اعتراض آرژانتینی‌ها علیه سیاست‌های «تعدیل ساختاری»/ نحسی صندوق بین‌المللی پول زنده شد

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۷۰۴

به دنبال اعمال فشار آرژانتین بر صندوق بین‌المللی پول برای تسریع در پرداخت وام ۵۰ میلیارد دلاری، کارشناسان نسبت وخیم‌تر شدن اوضاع معیشتی مردم هشدار دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، «موریسیو مکری» رئیس‌جمهور آرژانتین اعلام کرده است که صندوق بین‌المللی پول باید هرچه سریعتر درخواست وام ۵۰ میلیارد دلاری این کشور را اجابت کند تا بار دیگر اوضاع اقتصادی این کشور به سامان شود.

در افکار عمومی آرژانتینی‌ها، نسبت به اعمال صندوق بین المللی پول بدبینی  وجود دارد؛ چرا که اسم صندوق بین‌المللی پول یادآور سیاست‌های «تعدیل ساختاری» است. دولت‌هایی که از صندوق بین‌المللی پول وام می‌گیرند، باید سیاست‌های «خصوصی‌سازی» و «مقررات‌زدایی» را مو به مو پیاده کنند؛ به بیان دیگر نهاد صندوق بین‌المللی پول دولت‌ها را کوچک می‌کند و ماهیت حمایتی را از چهره آنها می‌زداید. 

حالا بار دیگر سندیکاها، احزاب مخالف دولت، کارشناسان و رسانه‌ها هشدار می‌دهند که دولت باید از رفتن به سراغ صندوق بین‌المللی پول خودداری ورزد؛ چرا که اوضاع معیشتی مردم بدتر می‌شود؛ آن هم زمانی که تورم به صورت مستمری در حال افزایش است.

کارگران و بازنشستگان آرژانتین در اعتصاب‌های خود بارها فریاد کشیده‌اند: سایه نحس صندوق بین‌المللی پول باید از بالای سر اقتصاد آرژانتین کوتاه شود در غیر این صورت مردم به فلاکت می‌نشینند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز