خبرگزاری کار ایران

شماره ۳۹ ماهنامه قلمرو رفاه منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۴۰۲

شماره ۳۹ قلمرو رفاه که ماهنامه‌ای تحلیلی در زمینه سیاست‌گذاری اجتماعی است، در ۶۴ صفحه، و با قیمت ۵ هزار تومان از سوی موسسه فرهنگی، هنری آهنگ آتیه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بخش اول شماره جدید ماهنامه قلمرو رفاه تحت عنوان "خبر-تحلیل" با طرح پرسش‌هایی از قبیل اینکه با افزایش قیمت‌ها، دستمزد کارگران تا چه حد کفاف زندگی آن‌ها را می‌دهد؟ و دستمزد تعیین‌شده برای کارگران تا چه‌حد می‌تواند پاسخگوی تاثیر افزایش قیمت‌ها در زندگی آنها باشد؟ به یخ‌زدگی دستمزدها در تابستان داغ گرانی‌ها می‌پردازد. از دیگر موضوعات این بخش، افزایش نابرابری جهانی و بحران کم‌آبی در ایران می‌باشند. نسرین هزاره مقدم و محمدرضا جعفری، نویسندگان بخش خبر-تحلیل هستند.

عنوان بخش "مقالات، رفاه اجتماعی پیش‌شرط توسعه" است که به این موضوع پرداخته که برنامه‌ریزی برای رفاه اجتماعی و بهبود شاخص‌های رفاه چه تاثیری می‌تواند بر توسعه کشور داشته باشد. راستی‌آزمایی نرخ بیکاری در ایالات متحده آمریکا، ۵۰ سالگی نظام بهداشت بریتانیا، رابطه کاهش جمعیت و پوپولیسم و تغییرات اقلیمی از جمله دیگر موضوعات بخش مقالات این شماره هستند. نویسندگان این بخش، محسن زارع بیدکی، استیون النر (ترجمه از زهرا افراز)، مایکل اسنایدر (ترجمه از حمیدرضا علی‌نیا)، سی.جی.پلیکرونیو (ترجمه از حمیدرضا علی‌نیا)، فیلیپ اورسوالد و جون یون (ترجمه از آزاده شعبانی)، سارا میرمبین (در قالب ترجمه)، الیزابت کولبرت (ترجمه از امید رستمیان)، آنا تیلر (ترجمه از امید رستمیان) مولفان و مترجمان این بخش شماره ۳۹ ماهنامه قلمرو رفاه هستند.

در بخش "راه‌حل: به کجا می‌رویم؟" علیرضا خیراللهی (دکترای رفاه اجتماعی از دانشگاه علامه طباطبایی) نگاهی انتقادی داشته به مطالعات کارگری در بعد از انقلاب. فرشاد اسماعیلی (پژوهشگر حقوق کار و تامین اجتماعی) در مطلبی زیر عنوان "حق سندیکایی" به الزام حقوقی پیوستن به مقاوله‌نامه‌های ۸۷ و ۹۸ سازمان بین‌المللی کار پرداخته است. علی رحمانی (پژوهشگر حقوق عمومی) در "حق کار شایسته" الزام مقاوله‌نامه‌ها به کرامت کار را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در "جهان: برند پولساز جام جهانی"، مسعود امیدی (پژوهشگر و مترجم) با نگاه به اقتصاد فیفا و جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه، به این پرسش‌ها پرداخته است: چه درآمدها و سودهایی و چگونه از این صنعت به‌دست می‌آید؟ و این پول‌ها به جیب چه کسانی می‌رود؟

در آخرین بخش این شماره ذیل عنوان "فرهنگ"، محمدرضا فرهادی‌پور (یکی از مترجمان کتاب اقتصاد نابرابری تالیف توماس پیکتی)، به نظرات و تحلیل‌های این اقتصاددان مشهور در آخرین کتابش می‌پردازد. محمد صدرالغروی، آزاده شعبانی، علی رفاهی، عاطفه رنگریز و فربد شیرمحمد، از دیگر نویسندگان این بخش هستند که به معرفی کتاب‌ها و فیلم‌هایی با موضوع سیاست‌گذاری و رفاه اجتماعی پرداخته‌اند.       

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز