خبرگزاری کار ایران

افتتاح پروژ‌ه‌های جدید استان گلستان با حضور سرپرست وزارت کار؛

شاهد برنامه‌های راهبردی دولت در کاهش فقر هستیم+فیلم

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۸۸۷

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (پنجشنبه/۱ شهریور) در آیین افتتاح متمرکز و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی- اقتصادی و اشتغالزایی شهرستان گرگان شرکت کرد.

به گزارش ایلنا، «انوشیروان محسنی بندپی» امروز  در آیین افتتاح متمرکز و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی- اقتصادی و اشتغالزایی شهرستان گرگان شرکت کرد.

بندپی در جلسه شورای اجتماعی کشور، گفت: نمایندگان گلستان  در مسئله حمایت کودکان و نوجوانان و گسترش اورزانس اجتماعی بسیار یاری کردند. باید بگویم که بیشترین سفرهای استانی را به گلستان داشته‌ام.

وی افزود: شاخص معلویت در این استان بالاست. از همین رو استان گلستان به عنوان پایلوت کار تحقیقاتی ما قرار گرفت. تلاش کردیم که خانواده‌های افراد معلول  این استان حمایت‌های مناسبی شوند.

بندپی با بیان اینکه گلستان جزء ده استان با بیشترین میزان اعتماد سیاسی با بیشترین اثرگذاری در حل مشکلات کشور و بیشترین میزان مشارکت سیاسی است، گفت: گلستان جزء ده استان برتر در احساس عدالت اجتماعی است؛ همچنین این استان جزء  پنج استانی است که کمترین میزان طلاق را در کشور دارند. این ویژگی‌ها به این دلیل است که مردم همدل و همراه هستند و رابطه خوبی بین نمایندگان مجلس و مسئولان استان  در جریان است. 

دولت به مشکلات مردم آگاه است

وی افزود: دولت تدبیر و امید دولتی آگاه به مشکلات و رنج مردم است. همه شاهد برنامه‌های راهبردی دولت در کاهش فقر هستیم.

بندپی تصریح کرد: پارسال نیز با بیشترین میزان رشد به میزان ۳.۴ برابر افزایش یافته بود. امسال نیز براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی ۱۴ درصد دیگر در میزان مستمری مددجویان افزایش اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ کمیته امداد ۱۴۰۰ میلیارد تومن برای اقدامات توانمد سازانه و بهزیستی هم ۶۰۰  میلیارد تومان به این منظور اختصاص داده‌اند، افزود: سامانه ای در سال ۹۶ راه اندازی کردیم و ۷۶۰ هزار خانوار را شناسایی کردیم و در لیست برخورداری از وام‌های اشتغال‌زایی و برخودراری از تسهیلات و مستمری‌ها قرار دادیم.

زمینه ماندگاری روستاییان را فراهم کنیم

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه این سفر در جمع خبرنگاران گفت: زمینه‌ای را فراهم کردیم تا تمام کسانی که نیازمند هستند را مورد حمایت قرار دهیم.  دومین راهبرد ما پرداختن به برنامه های اشتغال فراگیر و توجه به ظرفیت‌های هر استان است.

وی افزود: توفیقی بود که امروز در استان گلستان باشیم؛ چرا که گلستان ظرفیت‌های خوبی در گردشگری و صنایع دستی و کشاورزی دارد. تلاش ما این است که زمینه ماندگاری روستاییان را فراهم کنیم تا زمینه‌های اشتغال را در روستاها فراهم کنیم؛ اینگونه قشر مولد در روستاها می‌توانند ارزش افزوده داشته باشند.

شاهد برنامه‌های راهبردی دولت در کاهش فقر هستیم+فیلم

شاهد برنامه‌های راهبردی دولت در کاهش فقر هستیم+فیلم

 

حجم ویدیو: ۹.۸۲M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۰۱ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز