خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی:

بدون شرط سابقه بیمه از حادثه‌دیدگان در محیط کار حمایت می‌شود/کارفرمایان سه روز برای اعلام حادثه مهلت دارند

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۲۱۴

مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی با حضور در برنامه روی خط خبر شبکه خبر به تشریح حمایت‌های بیمه‌ای از کارگر حادثه دیده پرداخت.

به گزارش ایلنا، «منصور آتشی» در گفتگوی زنده تلویزیونی گفت: حادثه‌ای ناشی از کار تلقی می‌شود که در محیط کار و به سببِ کار و در حین انجام وظیفه رخ دهد. در اوقاتی که بیمه شده از محل سکونت به محل کار مراجعه کند و دچار حادثه شود حادثه ناشی از کار تشخیص داده می‌شود و همچنین اگر بیمه شده برای کمک به کارگر حادثه دیده دچار آسیب شود نیز حادثه ناشی از کار تعریف می‌شود.

وی افزود: کارفرمایان ظرف سه روز مهلت دارند حادثه ناشی از کار را به شعب تامین اجتماعی اطلاع دهند. تعیین مهلت سه روزه از آن جهت است که شواهد حادثه از بین نرفته باشد و مجاری قانونی علت، چگونگی و مقصر حادثه را تشخیص دهند.

آتشی تصریح کرد: چنانچه کارفرما پس از پایان مهلت مقرر حادثه را به سازمان تامین اجتماعی اطلاع دهد، شعب این سازمان موضوع را مورد بررسی قرار خواهند داد.

مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: در صورتی که کارفرما در ایجاد حادثه ناشی از کار مقصر و بیمه شده از لحاظ جسمی و روحی آسیب دیده باشد، این سازمان خدماتش را به بیمه شده حادثه دیده ارائه می‌کند، اما متناسب با درصد قصور کارفرما که توسط مراجع ذی‌صلاح تشخیص داده می‌‌شود، هزینه پرداختی به بیمه شده را از کارفرما طلب می کند.

وی با بیان اینکه برای برخورداری بیمه شده از خدمات سازمان تامین اجتماعی در برابر حادثه غیرناشی از کار وجود سابقه بیمه‌ای الزامی است، افزود: اما چنانچه بیمه شده در اثر حادثه ناشی از کار آسیب ببیند بدون شرط سابقه مورد حمایت این سازمان قرار می گیرد.

آتشی در خصوص اتباع خارجی که دچار حادثه شوند، گفت: کارگران خارجی که مجوز اشتغال و اقامت دارند و در کارگاههای تحت پوشش تامین اجتماعی مشغول به کار هستند، اگر دچار حادثه شوند از حمایت‌های بیمه ای سازمان تامین اجتماعی برخوردار می‌شوند.

وی در پایان توصیه کرد: کارفرمایان حتماً کارگران را بیمه کنند تا از خدمات این سازمان بهره مند شوند و همچنین کارگران نیز ایمنی کار را مورد توجه بیشتر قرار دهند. کارفرمایان هم نسبت به ایمن ساختن محیط کارگاه‌ها اهتمام ورزند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز