خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

از روی فریبکاری شستا را به برهم ریختن بازار ارز متهم می‌کنند/ناجوانمرانه نام کارگر را از دولت پاک کردند

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۲۴۵

دبیر خانه کارگر مازندران گفت: همه می‌دانند که صندوق‌های بانشستگی باید ارزش دارایی‌های بیمه‌شدگان خود را حفظ کنند لذا سراغ سرمایه‌گذاری در صنایع بزرگ مثل پتروشیمی‌ها می‌روند.

«نصرالله دریابیگی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به بحران برهم ریختن تعادل منابع و مصارف در صندوق‌های بازنشستگی ازجمله تامین اجتماعی، گفت: همه می‌دانند که صندوق‌های بانشستگی باید ارزش دارایی‌های بیمه‌شدگان خود را حفظ کنند لذا آنها به سراغ سرمایه‌گذاری در صنایع بزرگ می‌روند، مثل پتروشیمی. پتروشیمی‌ها به سبب ارز آوری که دارند جذاب هستند.

وی افزود: شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) که از زیرمجموعه‌های وزارت رفاه است، هم به منظور افزایش بازدهی سرمایه‌های بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی وارد صنعت پترشیمی شده است اما چندی است که عده‌ای از نمایندگان مجلس و کسانی که به دنبال یافتن مقصر برای گرانی دلار هستند، از روی بی‌صداقتی و فریبکاری و پاک کردن صورت مسئله مدعی شده‌اند که شرکت‌های پتروشیمی تابعه وزارتخانه، ارز حاصل از صادارت محصولات خود را در خارج از کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

 دبیر خانه کارگر مازندران با اشاره به جلسه استیضاح «علی ربیعی» وزیر کار سابق، تصریح کرد: همه دیدند که چگونه نمایندگان ربیعی را به اتهام برهم ریختن بازار ارز مواخذه کردند. برخی از نمایندگان یا درکی از مناسبات اقتصادی و حصاری که به دور کشور کشیده شده است، ندارند یا اینکه اساسا پشت مجموعه‌ای از خرابکاران اقتصادی و اَبر اخلال‌گران پنهان شده‌اند اما از قدیم گفته‌اند که ماه پشت ابر پنهان نمی‌ماند.

دریابیگی افزود: وقتی به یکی از این نمایندگان گفتم که دست از هوچی‌گری بردار و منطقی باش، سر من فریاد کشید. حتی خواست دستش را روی من بلند کند. این در شرایطی بود که من از همین نماینده برای رای آوردن حمایت کردم اما نمک‌نشناسی دیدم؛ چراکه او دنبال هدف دیگری بود و اساسا با تصوری که ما از شعارهای کارگری او داشتیم، همخوانی نداشت. البته من به زودی نامش را می‌گویم تا همه بدانند چه کسی است. اینگونه افراد لیاقت نمایندگی مردم را ندارند و نباید گذاشت که در دوره بعدی پایشان به مجلس شورای اسلامی بازشود.

وی با بیان اینکه از قدیم گفته‌اند که انسان محبت را با محبت، صداقت را با صداقت، شفافیت را با شفافیت و ایثار از خود گذشتی را با همین واژه‌ها جواب می‌دهد، افزود: متاسفانه باید بگویم که این مجلس عصاره فضائل ملت نیست. ما از همین حالا اعلام می‌کنیم که با نمایندگانی که وزیر کار را رد کردند و بی‌کفایت نشان دادند، بیعت نمی‌کنیم. ما آنها را محکوم می‌کنیم و از همه تریبون‌ها فریاد می‌کشیم که آنها جایی در دوره بعدی مجلس ندارند.

دبیر خانه کارگر مازندران با اشاره به لغو تجمع بزرگ کارگران در روز استیضاح وزیر کار، گفت: احساس کردیم که در آن برهه تجمع به امنیت اجتماعی خدشه وارد می‌کند لذا به خواست خود آقای ربیعی آن را لغو کردیم به هر صورت کار تمام شده است و باید به فکر آینده بود؛ چراکه ناجوانمرانه نام کارگر را از دولت پاک کردند. وزیر بعدی کار باید باید با درد رنج و استضعاف زندگی کرده باشد نه اینکه آن را فقط در کتاب‌ها خوانده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز