خبرگزاری کار ایران

بخشودگی هشت میلیارد ریالی جرائم بیمه‌ای واحدهای تولیدی شهر صنعتی البرز

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۰۱۳

به گفته فرماندار شهرستان صنعتی البرز، هشت میلیارد ریال از جرائم بیمه‌ای کارفرمایان در شهرستان البرز در راستای حمایت از تولید داخلی و ایجاد امنیت شغلی بخشیده شده است.

به گزارش ایلنا، رضا گروسی (فرماندار شهرستان البرز در استان قزوین) ضمن تاکید بر منویات مقام معظم رهبری در حمایت از تولیدات داخلی اظهار کرد: تحقق این شعار کاهش نرخ بیکاری، ایجاد اشتغال پایدار و ریشه‌کن کردن فقر در جامعه را در پی دارد و خروج ارز از کشور را به شدت کاهش داده و موجب افزایش ظرفیت‌های شغلی خواهد شد.

وی تعبیر دیگر شعار حمایت از کالای ایرانی را بهبود وضعیت اشتغال و ساماندهی مسائل کارگری به ویژه مطالبات تامین اجتماعی این قشر ساعی و کوشا خواند و گفت: دغدغه تامین آتیه در آینده و بهره‌مندی از خدمات حمایتی بیمه برای این قشر آسیب‌پذیر ضرورت اجتناب‌ناپذیری است که با تدبیر دولت و اعمال مشوق بخشودگی جرائم در نیمه نخست سال آتی بیش از ۷۲ میلیارد ریال بدهی ۸۹ کارفرمایان خوش حساب صنایع البرز تعین تکلیف و منتج به پرداخت نقدی و تقسیط شد.

گروسی افزود: با وجود بدهی صنایع شهرستان به سازمان بیمه‌گر دولتی تامین اجتماعی، دولت مجدانه باحمایت از تولید و کارآفرینی به دنبال اجرای این مشوق‌های حمایتی است تا بخشی از اثرات تحریم‌های بین‌المللی و نوسانات ارزی که پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات صاحبان صنایع در قبال نیروی کار را به حالت تعلیق درآورده بود را بهبود بخشد.

فرماندار شهرستان صنعتی  البرز گفت: واحدهای صنعتی مستقر در شهرستان از پتانسیل بالایی برای ایجاد اشتغال پایدار برخوردارند که با تکیه بر عزمی ملی و راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه فعال ضمن تثبیت درآمد کارفرمایان، به پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارگران منجر خواهد شد.

وی در پایان حمایت از صنایع به ویژه صنایع کوچک و متوسط را امری اجتناب ناپذیر خواند و افزود: برنامه‌های توسعه، پشتیبانی و کارآفرینی در حمایت از صنایع کوچک و متوسط، جزو اولویت دولت تدبیر و امید است که موتور محرک اصلی اشتغال و رشد اقتصادی محسوب می‌شوند و با رونق بخشی فعالیت‌های این صنایع، می‌توان پویایی جامعه را شاهد بود.

در شهرستان صنعتی البرز به مرکزیت الوند با جمعیتی بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر، ۵۳۸۸۶ بیمه شده اصلی در ۲۴۹۰ واحد صنعتی فعال مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز