خبرگزاری کار ایران

رییس اداره کار شهرستان ورامین:

تعیین تکلیف کارگران کارخانه شیر وارنا/کارگران بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۴۲۴

حمیدرضا داداشی گفت: در خصوص مشکلات کارگران "کارخانه شیر وارنا" انچه مربوط به ما به عنوان اداره کار بود را سعی کردیم در کمترین زمان ممکن و به صورت فوق‌العاده انجام دهیم.

حمیدرضا داداشی (رییس اداره کار شهرستان ورامین) در خصوص آخرین وضعیت کارخانه "شیر وارنا" و کارگران این کارخانه به خبرنگار ایلنا گفت: سعی کردیم آنچه مربوط به ما به عنوان اداره کار  بود را در کمترین زمان ممکن و به صورت فوق‌العاده انجام دهیم. برای کارگران این واحد تولیدی بیمه بیکاری مقرر شده و همچنین برای حقوق معوقه، عیدی و سنوات کارگران رای هیات تشخیص صادر شده است.

وی در خصوص وضعیت کارگران پس از تعطیلی این واحد تولیدی گفت: کارگران قراردادشان به پایان رسیده بود و به دلیل شرایط کارخانه که با مشکلات شدید مالی مواجه بود، قراردادهایشان تمدید نشد.

رییس اداره کار شهرستان ورامین در این خصوص افزود: ما در اداره کار شهرستان بلافاصله پس از دریافت شکایت کارگران و با لحاظ مهلت‌های قانونی که باید رعایت می‌شد در حدود ۱۸۰ شکایت را ظرف مدت دو روز دریافت کردیم. همگی بسیج شدیم، ظرف چند روز ابلاغیه‌ها و دعوت‌نامه‌ها آماده و وارد سیستم شد. سپس هیات تشخیص را در دو روز برگزار کردیم. به صورتی‌که ۸ و ۹ خردادماه گذشته به همه شکایت‌ها رسیدگی و همه کارگران فراخوانده شدند، رای‌ها کمتر از ۱۰ روز صادر و به تمامی افراد ابلاغ شد تا پس از سپری شدن مهلت ۱۵ روزه اعتراض کارفرما به رای صادره، بتوانند اجراییه خود را دریافت کنند که البته کارفرما نیز اعتراضی نکرد.

حمیدرضا داداشی گفت: کارگران با همین رای توانستند اجراییه دریافت و به دادگاه مراجعه کنند تا دادگاه از طریق توقیف اموالی را که کارفرما معرفی می‌کند یا مصادره تجهیزات کارخانه، رای را اجرا کند.

وی ادامه داد: تعدادی از کارگران مبالغی را به عنوان مطالبات معوق دریافت کردند به این صورت که در آن زمان کارفرما مبلغی در قبال اجرای رای و همچنین تعدادی از ماشین‌های کارخانه را جهت مزایده و فروش برای تامین مالی رای‌های صادرشده، تحویل دادگاه داد.

رییس اداره کار شهرستان ورامین افزود: متاسفانه اطلاعاتی درباره تعداد دقیق پرداخت‌ها در اختیار ندارم که چه تعداد از کارگران معوقات خود را تاکنون وصول کرده‌اند.

وی تاکید کرد: اگر کارگری هنوز مطالبات خود را دریافت نکرده به دلیل عدم مراجعه و شکایت خود اوست یا شکایت او در خارج از زمان فوق‌العاده‌ای بوده که اعلام شده بود.

حمیدرضا داداشی در خصوص آینده کارخانه نیز گفت: افراد متعددی درباره واگذاری، اجاره و مشارکت با صاحبان کارخانه وارد مذاکره شده‌اند اما تاکنون توافقی صورت نگرفته و به نقطه نظر مشترک نرسیده‌اند. و هنوز هیچ خبر دقیق و رسمی و مستند در مورد آینده این کارخانه وجود ندارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز