خبرگزاری کار ایران

کوهکن در جمع خبرنگاران:

برخی نمایندگان باعث تحریک جو مجلس شدند/ با دولت دشمنی نداریم/ جوسازی سنگین در جلسه استیضاح، باعت اعلام تنفس شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۰۱۰

نماینده لنجان گفت: من از امضاکنندگان استیضاح نبودم اما به عنوان یک نماینده باید از حق همکاران خود دفاع کنم. امروز اتفاقات زیادی افتاد و بعضی از دوستان مطرح کردند حالا که افراد دنبال جوسازی هستند بهتر است استیضاح‌کنندگان صحبت نکنند و آنها سعی کردند یک جو سنگین با دو دو گفتن راه بیندازند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن کوهکن در حاشیه استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران قرار گرفت و درباره غیرعلنی شدن استیضاح علی ربیعی گفت: در طول ۱۰ دوره مجلس شورای اسلامی چنین اتفاقی نیفتاده بود، دلیل این کار این است که گاهی اوقات در پس پرده و یا در لفافه حرف‌هایی زده می‌شود و یا تحریک‌هایی صورت می‌گیرد که اجازه نمی‌دهد یک امر قانونی مسیر خود را عادی و روان طی کند.

وی ادامه داد: فراکسیون‌های مختلف در خصوص استیضاح امروز جلساتی داشته‌اند. در فراکسیون ولایی امروز جلسه‌ای برگزار شد و اکثریت افراد به استیضاح رای دادند. فراکسیون‌های دیگر هم تصمیمات خود را گرفتند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد: اصولا مجلس جایی است که باید آرام و با تحمل یکدیگر کارها را انجام دهیم. متاسفانه امروز در حضور آقای وزیر و معاونانشان به محض اینکه دستور جلسه خوانده شد و مطرح شد که استیضاح در دستور کار قرار دارد یکی دو نفر از همکاران ما کاری کردند که باعث تحریک جو مجلس شد.

وی افزود: در همانجایی که آقای وزیر تشریف داشتند و مدیرکل امور مجلس هم بودند شروع کردند به دو دو گفتن و هنگامی که اسامی اعلام شد و اسم آقای گودرزی خوانده شد این سوءتفاهم پیش آمد که آقای گودرزی نماینده بروجرد است که اصلا ایشان از امضاکنندگان نبود.

کوهکن ادامه داد: برای اولین بار بود که یک تعدادی از همکاران ما که ما به آنها وکیل الدوله می‌گوییم شروع کردند به دو دو گفتن. ما با دولت دشمنی نداریم اما مردم باید این احساس را داشته باشند که دولت و مجلس کار خود را به طور مستقل انجام دهد. اگر سوالی هست باید با طمأنینه و استدلال پرسیده شود. طبیعتا طرف مقابل هم پاسخ خواهد داد که این جواب‌ها به رای گذاشته می شود.

این نماینده دهمین مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ اینکه در مقابل تریبون مجلس یکی دو نفر از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی شروع به تنش کنند و چند نفر هم از همکاران ما شروع کنند به دو دو گفتن و بگویند که صحبت نمی‌کنند و جوسازی سنگین راه بیندازند، درست نیست.

کوهکن گفت: من از امضاکنندگان استیضاح نبودم اما به عنوان یک نماینده باید از حق همکاران خود دفاع کنم. امروز اتفاقات زیادی افتاد و بعضی از دوستان مطرح کردند حالا که افراد دنبال جوسازی هستند بهتر است استیضاح‌کنندگان صحبت نکنند و آنها سعی کردند یک جو سنگین با دو دو گفتن راه بیندازند و بگویند اینکه کسی صحبت نمی‌کند و مسیری را راه بیندازند که عملا آن کسی که قرار بود صحبت کند نرود و صحبت نکند.

کوهکن ادامه داد: در حال حاضر سوال از رئیس جمهور را داریم که ایشان باید در مجلس حضور پیدا کنند. قطعا باید با طمانینه این مساله برگزار شود. هم سوال‌کنندگان به حاشیه نروند و با طمأنینه و اخلاق سوالاتشان را مطرح کنند و هم رئیس دولت با صبر و حوصله و طمأنینه پاسخ دهد.

وی ادامه داد: قطعا آقای رئیس‌جمهور باید صبر داشته باشند و نباید حاشیه حضور داشته باشد تا سوال کنندگان و پاسخ دهنده بتوانند مسائل را مطرح کنند.

وی در خصوص جلسه استیضاح ربیعی گفت: امروز جو متشنج شد بنده هم که نه استیضاح را امضا کردم و نه حکم وکیل‌الدوله وکیل را داشتم بسیار متاسف شدم که این چه اتفاقی افتاده چرا تعداد قلیلی از همکاران ما باید جوسازی کنند که استیضاح‌کنندگان نتوانند صحبت‌های خود را بیان کنند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: به جلسه تنفس داده شد زیرا بعضی از همکاران ما یک ایراداتی نسبت به آیین‌نامه داشتند البته دوستان به مر خود آیین‌نامه توجه ندارند. آیین‌نامه می‌گویند اگر بررسی استیضاح در کمیسیون در طول یک هفته انجام نشود استیضاح‌کنندگان می‌توانند آن را در صحن اعلام وصول کنند.

وی تاکید کرد: بسیار خوب است قبل از اینکه مسائل به صحن بیاید سوال کنندگان در یک جلسه علنی مسائل را بیان کنند و وزیر هم پاسخ دهد و هم وقت مجلس گرفته نشود و هم وقت وزیر.

این نماینده دهمین مجلس شورای اسلامی گفت: طبق آیین‌نامه کمیسیون مربوطه یک هفته وقت دارد موضوع را رسیدگی کند و اگر این رسیدگی یک هفته بیشتر شد، حق استیضاح‌کنندگان را ساقط نمی‌کند که نتوانند سوال خود و یا استیضاح را اعلام وصول کند. در قانون اساسی از شورای نگهبان که بالاتر و مهمتر نداریم. این شورا اگر ظرف ۱۰ روز نظرش را نگفت به معنی تصویب تلقی می‌شود.

کوهکن افزود: اگر شورای نگهبان وقت بخواهد به او وقت داده می‌شود و طبق آیین‌نامه با آن برخورد می‌شود اینجا هم همین است این محدودیت‌ها نمی‌تواند حقوق نمایندگان را تضییع کند. نمایندگانی که درخواست استیضاح داده بودند، وقتی دیدند که در کمیسیون این مساله مطرح نشد آن را در صحن علنی مطرح کردند که در صحن نیز اعضای کمیسیون نظرات خود را بیان کردند.

وی خاطرنشان کرد: توضیحات در جلسه غیرعلنی که آقای لاریجانی تنفس دادند گفته شد و باید بگویم جای تاسف است که ما نباید در صحن مجلس جوری رفتار کنیم که اینجور استنباط شود منِ نماینده پادو و یا پاکار وزیر هستم. وزیر هر زمان که بخواهد می تواند به مجلس بیاید. او محترم و عزیز است اما ما از جایگاه رای مردم باید حضانت خود را نشان دهیم.

وی در خاتمه گفت: در جلسه غیراصلی و غیرعلنی آیین نامه حاکم نیست و دوستان می‌توانند صحبت کنند و هر کسی که خواهان صحبت است می‌تواند نظرات خود را بیان کنند البته با دادن تنفس آقایان دولتی از مجلس خارج شده‌اند که امیدوارم جو به یک آرامش برسد تا استیضاح‌کنندگان در کمال آزادی و راحتی مطالبشان را بیان کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز