خبرگزاری کار ایران

۸۰۰ کارگر نساجی بروجرد دو ماه مزد معوقه طلبکارند/نگرانی کارگران از تکرار وضعیت قبل

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۲۰۳

نزدیک به ۸۰۰ کارگر شاغل در کارخانه «نساجی بروجرد» دست‌کم بابت ۲ ماه معوقات مزدی طلبکارند.

منابع کارگری استان سمنان به خبرنگار ایلنا می‌گویند: حدود ۸۰۰ کارگر شاغل در کارخانه «نساجی بروجرد» که در زمینه تولید انواع پارچه‌ در جنوب شرقی شهر بروجرد فعالیت دارد، دست‌کم بابت دوماه مزد معوقه طلب کارند. همچنین پرداخت سنوات پایان سال این کارگران در ۴ سال گذشته به تاخیر افتاده است.

کارگران با بیان اینکه معوقات حقوقی کارگران مربوط به ماه‌های خرداد و تیر است، افزودند: کارفرما در پرداخت بیمه کارگران به تامین اجتماعی با مشکلاتی روبروست.

این منابع کارگری با یادآوری اینکه سال‌ها با چالش کارگری روبرو بودیم اما در سال جاری کارفرما با تامین منابع مالی با تجهیز کارخانه مطالبالت مزدی کارگران را به حداقل رسانده است، افزودند: نگرانی کارگران از این است که مبادا با استمرار وضعیت فعلی این کارخانه‌ها، معوقات مزدی آن‌ها در ماه‌های آینده افزایش پیدا کند و به شرایط قبل بازگردیم.

طبق اظهارات کارگران، علاوه بر دستمزد، مدیریت نساجی بروجرد بدهی‌های مالی زیادی بابت تاخیر در پرداخت بیمه کارگران به تامین اجتماعی و سایر نهادهای دولتی و خصوصی دارد.

کارگران این واحد تولیدی همچنین مدعی شدند: حدود ۱۰۰ نفر از همکارانشان از ماه‌ها پیش مشمول بازنشستگی تحت قانون مشاغل سخت و زیان‌آور قرار دارند اما به دلیل عدم پرداخت ۴ درصد از هزینه بازنشستگی به تامین اجتماعی، این سازمان امکان بازنشستگی را برای آنان فراهم نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز