خبرگزاری کار ایران

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران:

جذب حداکثری اعتبارات اشتغالزایی تا پایان شهریورماه /٤٨ میلیارد تومان اعتبار در حوزه مشاغل خانگی

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۱۸۵

جلسه کارگروه اشتغال صبح امروز ( ٨ مردادماه) با حضور محمد امامی امین (معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران) و محمد چالویی (مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری) ومدیران استانی عضو کارگروه و نمایندگان بانک‌ها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد امامی امین (معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران) باتوجه به تجربه سال گذشته در جذب اعتبارات تسهیلات مشاغل خانگی بیان کرد: اعتبارات ٩٧ در این بخش باید با سرعت بیشتری تا ٦ ماهه ابتدای سال جذب شود تا امکان ایجاد فرصت شغلی فراهم شود.

وی ادامه داد: اعتبار تعیین شده برای اشتغال‌زایی در بخش‌های مشاغل خانگی و سایر بخش‌ها باید در دوره زمانی تعیین شده محقق شود. علاوه بر این با اعلام اعتبار تعیین شده در حوزه اشتغال در سال ٩٧ بانک‌های عامل باید طبق برنامه اقدام کنند تا هم اعتبارات به موقع جذب و هم اشتغال‌زایی در این بخش‌ها در زمان تعیین شده ایجاد شود.

معاون امور اقتصادی استانداری تهران تصریح کرد: توجه و سرعت عمل با‌نک‌ها در بهره‌مندی از فرصت‌های ایجاد شده در اشتغال‌زایی بسیار مؤثر است و عده زیادی در انتظاردریافت این تسهیلات هستند. به ویژه در حوزه مشاغل خانگی که تحقق کامل آن در جامعه بسیارمؤثر است.  

در ادامه جلسه سعید دهقان (معاون اداره کار استان تهران) با ارایه گزارشی در مورد مشاغل خانگی گفت: ٤٨ میلیارد تومان در حوزه مشاغل خانگی در سال ٩٧ اعتبار تعیین شده  که از ابتدای مردادماه اقدامات و هماهنگی‌ها برای اعطای تسهیلات به حوزه مشاغل خانگی آغاز شده است.

وی افزود: ٣٢١ طرح مشاغل خانگی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های ملی، صادرات، رفاه کارگران، مسکن، توسعه تعاون و ملت از محل اعتبارات سال ٩٧ ارسال شده است.

براساس گزارش ارائه شده، ١٦٦٥ طرح مشاغل خانگی برای دریافت تسهیلات از بانک‌های عامل، از سال ٩٦، باقیمانده که از سوی بانک‌ها در دست بررسی قرار دارد. 

همچنین در گزارش اداره کار استان تهران درخصوص اعطای تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری برای سال ٩٧ آمده است: ٢٧٣ میلیارد تومان سهم مبلغ اعتبار در بخش روستایی و عشایری برای سال ٩٧ در استان تهران درنظر گرفته شده است که تاکنون ٥٦٤ طرح دراین بخش به بانک‌های توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی معرفی شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز