خبرگزاری کار ایران

معوقات مزدی کارگران سامان کاشی بروجرد به ۴۴ ماه رسید

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۴۲۱

پرداخت معوقات حقوقی کارگران سامان کاشی بروجرد از مرز ۴۴ ماه گذشت. به گفتهٔ کارگران به‌رغم وعده‌های داده شده مبنی بر بهبود اوضاع از سوی مسئولان؛ هنوز هیچ اقدامی برای بازگشایی کارخانه و پرداخت معوقات حقوقی کارگران صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ منابع کارگری در کارخانه سامان کاشی گزارش داده‌اند ۲۰ کارگر قراردادی این شرکت به دلیل آنچه «کمبود مواد اولیه» عنوان می‌‌شود؛ بیش از ۴۴ ماه است حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند.

یکی از کارگران در تشریح جزئیات این خبر گفت: به‌رغم وعده‌های داده شده درخصوص پرداخت معوقات حقوقی کارگران، هنوز هیچ اقدامی ازسوی کارفرما جهت پرداخت این مطالبات صورت نگرفته و علاوه بر آن از فروردین  ماه سال ۹۴ فعالیت تولیدی کارخانه با حدود ۴۰۰ کارگر متوقف شده و این ۲۰ کارگر از زمان تعطیلی کارخانه محافظ اموال کارخانه هستند.

او در خصوص وضعیت بازنشستگی کارگران نگهبان این کارخانه گفت: حدود ۹ نفر از کارگران نگهبان از چندین ماه قبل مشمول بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان‌آور هستند اما به دلیل مشکلات بیمه‌ای و پرداخت نشدن هزینه بازنشستگی آنها؛ تامین اجتماعی بازنشستگی آنها را تایید نمی‌کند.

علاوه براین کارگران موردنظر می‌گویند: همزمان با تعطیلی کارخانه حدود ۱۱۲ نفر از همکاران آنها که با استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد بازنشسته شده‌اند، امکان دریافت سنوات بازنشستگی خود را از کارفرما ندارند.

طبق اظهارات آنان، علاوه بر حدود ۱۱۲ کارگری که بازنشسته شده و از کارخانه خارج شده‌اند، حدود ۲۷۰ کارگر  اخراجی دیگر برای پیگیری وضعیت شغلی خود به اداره کار شکایت کرده و از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

 به گفته کارگران، حدود شش ماه است که اداره تصفیه امور ورشکستگی با پلمب درهای بخش‌های تولیدی و انبارهای این کارخانه قصد واگذاری آن را دارد اما در عمل شاهد هیچ اقدام جدی ازسوی مسئولان این اداره نبوده‌ایم.

کارگران با بیان اینکه خواهان بازگشایی کارخانه و دریافت معوقات مزدی خود هستند و برای چندمین بار از تریبون رسانه های داخلی ازمسئولان خواسته اند تا به مشکلات این واحد تولیدی  و کارگرانش رسیدگی کنند افزودند؛ همه مسئولان در جریان مشکلات کارخانه سامان کاشی وکارگرانش قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز