خبرگزاری کار ایران

ثبت۱۱۵ هزار درخواست در طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان/در این طرح هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان جرایمه بیمه‌ای بخشوده شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۲۰۹

به گفته معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی‌، هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان از جرایم کارفرمایان خوش حساب با اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای بخشیده و این مبلغ وارد حوزه کار و تولید شد.

به گزارش ایلنا، «محمدحسن زدا» افزود: در راستای اجرای این طرح ۱۱۵ هزار درخواست از سوی کارفرمایان به ثبت رسید که هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان از میزان جرایم معوقه این کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و اقتصادی در سراسر کشور بخشوده شد.

وی با بیان اینکه رونق تامین اجتماعی در گرو رونق تولید و اشتغال است، گفت: با رونق تولید هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی کاهش می‌یابد، گسترش اشتغال و کارآفرینی، دریافت حق بیمه‌ها را افزایش می‌دهد و در نتیجه زمینه‌ساز ارتقای خدمات این سازمان می‌شود.

زدا تصریح کرد: با توجه به اینکه تمام برنامه‌ریزی‌ها و هدف گذاری‌ها در سازمان تامین اجتماعی براساس رونق کارآفرینی و اشتغال انجام می‌شود، اجرای اینگونه طرح‌ها نیز می‌تواند در رونق اقتصادی و اشتغال بسیار موثر باشد؛ زیرا بخشی از بدهی کارفرمایان به سازمان پرداخت می‌شود.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: تقسیط بدهی کارفرمایان به عنوان یکی دیگر از اقدامات تامین اجتماعی برای کمک به نیروهای مولد است که می‌تواند در راستای توسعه اشتغال نیز تاثیرگذار باشد.

براساس آمار سازمان تامین اجتماعی، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارفرما در فعالیت‌های مختلف فعال هستند و این کارفرمایان ۱۲ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکارند که بخشی از جرایم این کارفرمایان در این طرح بخشوده شد.

تامین اجتماعی با ۴۲ میلیون بیمه شده ۱۸ نوع خدمت بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز