خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

سهمیه ویژه بیمه تأمین اجتماعی برای قالیبافان اهری اختصاص یابد/اهر نیازمند بیمارستان تامین اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۰۱۱

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به قابلیت‌های این شهرستان در بافت فرش و ورنی، خواستار اختصاص سهمیه ویژه بیمه تأمین اجتماعی برای فرشبافان شهرستانهای اهر و هریس شد.

به گزارش ایلنا، «بیت اله عبدالهی» ایجاد بیمارستان تأمین اجتماعی در شهرستان اهر را خواسته اصلی مردم و مسئولان منطقه عنوان کرد وگفت: با وجود بیش از ۱۵۰هزار نفر جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی در شهرستان اهر و منطقه ارسباران انتظار داریم این خواسته بحق مردم منطقه در احداث بیمارستان اجتماعی تأمین اجتماعی در این منطقه محقق شود تا افراد تحت پوشش این سازمان برای درمان به مرکز استان مراجعه نکنند.

این نماینده مجلس بیکاری را یکی از معضلات و تهدیدات جدی برای شهرستان اهر برشمرد و افزود: متأسفانه نبود طرح‌های تولیدی و صنعتی اشتغالزا باعث شده جوانان این منطقه با نبود فرصت‌های اشتغال مواجه شوند که انتظار داریم با تسهیلات ویژه و حمایت از کارافرینان این وزارتخانه بتواند گام‌های اساسی برای تقویت زیرساخت‌های اشتغال و صنعت بردارد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یکی از معضلات اساسی و موانع توسعه شهرستان را جاده اهر – تبریز برشمرد و بر ضرورت انعکاس مشکلات این جاده که ۱۳ سال است عملیات اجرایی ان شروع شده و تاکنون به اتمام نرسیده است، تاکید کرد.

عبدالهی در ادامه بر ضرورت برخورد با برخی مدیران تعاونی مسکن متخلف که در این شهرستان باعث شده‌اند عده‌ای از اقشار کم درآمد جامعه به خصوص کارگران همچنان در انتظار مسکن مهر باشند، رسیدگی و برخورد شود.

فرماندار اهر نیز در این بازدید به برخی محدودیت‌ها در اعطای تسهیلات بانکی کم بهره عشایری و روستایی اشاره کرد و گفت: متأسفانه این محدودیت باعث شده اهالی این منطقه نتوانند از این تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند که انتظار داریم با تجدیدنظر در آیتم‌های درنظر گرفته شده متناسب با قابلیت‌ها و موقعیت منطقه‌ای افراد واجدالشرایط روستایی و عشایری بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

زاهد محمودی، آغاز عملیات اجرایی خانه امید با حمایت و سازمان بازنشستگی را گامی عملی در راستای حمایت از این قشر در شهرستان اهر برشمرد و اظهار امیدواری کرد: اینگونه خدمات فرهنگی رفاهی اجتماعی توسعه یابد.

وی گفت: این مکان که مساحت آن ۱۲۷۰ متر مربع می باشد با مساعدت شورای شهر به صورت رایگان جهت احداث خانه امید برای بازنشستگان قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز