خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان:

عملکرد اداره کار در همدان رضایت‌بخش است

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۴۳۲

استاندار همدان در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیرکل کار تعاون ورفاه اجتماعی استان همدان اظهار داشت: عملکرد اداره کار در این استان رضایتبخش است و آنها به خوبی پیگیر اشتغال هستند.

به گزارش ایلنا، محمدناصر نیکبخت با بیان اینکه اگر کوچکترین آسیبی به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی وارد شود نه تنها اشتغال موجود آسیب می‌بیند بلکه کل اشتغال فراموش می‌شود، افزود: تصویب لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها توسط مجلس خیلی از مشکلات کشور را حل می‌کرد اما این لایحه زمانی به مجلس رفت که مجلس گارد گرفته بود.

استاندار همدان با اشاره به پایان مهلت جذب اسناد خزانه افزود: کل اسناد خزانه این استان به طور کامل جذب شده است و ۷۰۰ میلیارد ریال به استان بازگردانده شد.

نیکبخت در ادامه گفت: پنجشنبه گذشته به مدیران تاکید شد که باید اوراق اسناد خزانه را جذب کنند و با تلاش شبانه‌روزی و همکاری خزانه شامگاه یکشنبه اعلام شد که کل اسناد خزانه در مرحله اول جذب شده است و این توفیق بزرگی برای استان است.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال استان ادامه داد: تعهد ایجاد ۳۰ هزار شغل در سال ۹۶ را داده‌ایم که تاکنون ۲۸ هزار و ۳۰۰ شغل در استان ایجاد شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه براساس برنامه باید ۱۹ هزار و ۹۸۰ شغل در استان ایجاد می‌شد که با اجرای برنامه‌های اشتغالزایی بیش از تعهد عملیاتی شد.

نیکبخت با بیان اینکه ۲۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در استان در حال انجام است، ادامه داد: نیروگاه خورشیدی در استان همدان با هفت مگاوات آغاز شد و ۵۰۰ مگاوات ظرفیت‌‌سنجی شده و ۶۰ مگاوات نیز به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه همدان به لحاظ صرفه‌جویی در مصرف آب نخستین و تنها استانی است که توانسته از پساب فاضلاب استفاده کند، خاطرنشان کرد: نیروگاه شهید مفتح با استفاده از پساب فاضلاب با ۱۰۰ درصد ظرفیت خود یک هزار مگاوات برق تولید می‌کند‌.

نیکبخت با اشاره به اینکه ۲ اجلاس مهم گردشگری در سال ۲۰۱۸ در این استان برگزار می‌شود، ادامه داد: این اجلاس فرصت بسیار خوبی برای معرفی استان همدان و جذب گردشگراست و باید برای استفاده از این فرصت‌ها آماده شد.

وی ادامه داد: همدان در سال۲۰۱۸، میزبانی ۲ رویداد بزرگ بین‌المللی را برعهده دارد. میزبانی ۵۰۰ عضو از بیش از ۱۵۰ کشور وابسته به سازمان جهانی گردشگری و میزبانی وزاری خارجی ۳۴ کشور آسیایی که این ۲ رویداد بین‌المللی می‌تواند زمینه‌ساز رونق گردشگری خارجی و نقطه عطفی در معرفی ظرفیت‌‌های گردشگری استان همدان در عرصه جهانی و ارتقای صنعت گردشگری این استان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز