خبرگزاری کار ایران

حق بدی آب و هوا برای کارمندان جنوب افزایش می‌یابد/ادامه محرومیتِ پیمانکاری‌ها و قراردادموقتی‌های نفت

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۲۷۹

طبق مصوبات برنامه ششم توسعه، حق بدی آب و هوا برای کارمندان دولت در مناطق بد آب و هوا افزایش پیدا می‌کند؛ این درحالیست که محرومیت کارگران پیمانکاری و قراردادموقت همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محرومیت کارگران قرارداد موقت و پیمانکاری جنوب علی‌الخصوص در صنایع نفت و گاز، یک محرومیت جدی‌ و مشکل‌زاست آنهم در شرایطی که قرار است مزایای بدی آب و هوا برای کارمندان دولت افزایش پیدا کند.

براساس یکی از بندهای ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، حق بدی آب و هوا برای کارمندان دولت در خوزستان ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش می‌یابد؛ این مولفه حقوقی در حال حاضر، ۷ تا ۹ درصد است.

این افزایش مزایای بدی آب و هوا در حالی در دستور کار قرار گرفته که کارکنان پیمانکاری و قراردادی نفت که طرف قرارداد با شرکت‌های خصوصی و دولتی مختلف هستند، ریالی بابت  بدی آب و هوا دریافت نمی‌کنند.

یکی از کارگران پیمانکاری جنوب که در استان بوشهر در یک پالایشگاه مشغول به کار است، می‌گوید: در محل کار ما زمستان و تابستان فرقی ندارد؛ نه تنها به ما بابت ایستادن در گرمای بالای پنجاه درجه ریالی پرداخت نمی‌کنند بلکه شرکت‌های پیمانکاری در تابستان نیز مثل زمستان‌ها دستمزدها را با تاخیر می‌پردازند.

تبعیض فقط محدود به این قبیل مزایای مزدی نیست. طبق بخشنامه‌های استانداری خوزستان بارها به علت بدی آب و هوا، پرسنل اداری و ستادی تعطیل شده یا ساعات کاری آنها کاهش داده شده است اما عملیاتی‌ها و کارگران پیمانکاریِ و قراردادی صنعت نفت و حفاری در مناطق عملیاتی از این مزیت نیز محرومند.

خواسته کارگران پیمانکاری و قرارداد موقت صنایع نفت و گاز، رفع تبعیض شغلی‌ست که موارد بسیاری از جمله یکسانی دستمزدها و مزایای مزدی را دربرمی‌گیرد. به گفته‌ی کارگر پیمانکاری جنوب، یکی از مهم‌ترین اقداماتی که براساس قانون باید انجام شود، رفع سلسله‌ مراتب پیمانکاران و ساماندهی قراردادها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز