خبرگزاری کار ایران

تجمع آبداران خوزستان در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی‌شان

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۵۸۲

روز شنبه جمعی از کارگران شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان در اعتراض به پرداخت نشدن 5 ماه معوقه مزدی خود در مقابل این شرکت در اهواز تجمع کردند و به پیگیری مطالبات خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز شنبه جمعی از کارگران شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان در اعتراض به پرداخت نشدن ۵ ماه معوقه مزدی خود در مقابل این شرکت در اهواز تجمع کردند و پیگیر مطالبات خود شدند.

 کامران احمدی (رییس اداره روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان) به ایلنا گفت: آبداران (نامی که به‌طور رسمی برای کارگران شرکت آب و فاضلاب روستایی به کار برده می‌شود) پیشانی و خط مقدم خدمات‌رسانی به روستاییان هستند.

وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی یک شرکت دولتی است و اعتبار آن از سوی دولت تعیین و پرداخت می‌شود. به‌خاطر مشکلات مالی‌ که دولت در سال جاری با آن مواجه بوده و هست، پرداخت حقوق آبداران نه فقط در این استان، بلکه در کل کشور دچار مشکل شده است. مناطقی در کشور است که آبداران در آنجا بین ۹ الی ۱۱ ماه مطالبه مزدی دارند.

احمدی با تاکید بر اینکه ما وظیفه خود را در پیگیری مطالبات مزدی آبداران می‌دانیم، گفت: شرکت ما مستثنی از شرایط عمومی کشور نیست؛ هرگاه دولت مشکل مالی داشته باشد ما نیز دچار مشکل می‌شویم.

وی افزود: درآمد‌زایی این شرکت از آب‌بها بسیار محدود است. نرخ قبض آب در بعضی شهرستان‌ها تا یک‌سوم دیگر مناطق شهری است. در بسیاری از مناطق روستایی هم، میزان پرداخت‌ها بسیار کم و نامنظم است. اخیرا برای بهبود نظام پرداخت‌ها، تمهیداتی با فرمانداران و بخشداران چیده‌ایم تا بتوانیم کسب درآمد بیشتری از مناطق روستایی کنیم. از این طریق، هم مطالبات آبداران پرداخت خواهد شد و هم تعمیر و نگهداری تاسیسات آب‌رسانی (تصفیه‌خانه‌ها و خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع آب) ارتقا داده می‌شود.   

احمدی در رابطه با وضعیت حقوقی آبداران خوزستانی، اظهار داشت: آبداران یاد شده نه در استخدام شرکت ما، بلکه طرف قرارداد با پیمانکاران هستند. مطالبه مزدی آنها نه از ما، بلکه از پیمانکاران و بین ۴ الی ۵ ماه است. مطالبات آنها براساس شرکت‌ها و شهرها و مناطق روستایی که در آن مشغول به کار هستند، متفاوت می‌باشد.

وی با خاطرنشان کردن مشکلات شرکت آب و فاضلاب روستایی، گفت: وقتی ما دچار فقدان اعتبارات هستیم، در پرداخت به پیمانکاران مشکل ایجاد می‌شود و آنها نیز مطالبات مزدی آبداران را نمی‌توانند تامین کنند.

رییس اداره روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان در پایان، به اقدامات شرکت متبوع خود و استاندار برای تسویه مطالبات آبداران پرداخت و بیان داشت: در روز دوشنبه هفته گذشته، جلسه‌ای با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان و استاندار خوزستان، غلامرضا شریعتی برای پیگیری دریافت اعتبارات شرکت آب و فاضلاب روستایی این استان برگزار شد. بعد از این جلسه، مدیرعامل شرکت و استاندار خوزستان در سفری که هفته گذشته به تهران داشتند، راسا پیگیر بودجه شرکت شدند. در همین راستا، روز چهارشنبه، آنها جلسه‌ای با محمدرضا نوبخت (معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه) و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور داشتند که قول‌های مساعدی هم در این زمینه داده شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز