خبرگزاری کار ایران

در نشست دبیران خانه کارگر مطرح شد؛

تجمعات گسترده‌ای را در سراسر کشور به مناسبت هفته تامین اجتماعی برگزار می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۵۵۶

حاضران در نشست دبیران خانه کارگر در اهمیت برگزاری تجمعات در سراسر ایران در روز ۲۵ تیر به مناسبت هفته تامین اجتماعی تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دبیران اجرایی خانه‌های کارگر در جلسه امروز به تشریح برنامه‌های خود در هفته تامین اجتماعی سال ۹۷ پرداختند و تاکید کردند که تجمعات گسترده‌ای را در سراسر کشور به مناسبت این روز برگزار می‌کنند.

                      مردم جلوی هجمه‌ی دولت و نمایندگان مجلس بر تامین اجتماعی را می‌گیرند

نصراله دریابیگی‌(دبیر خانه کارگر استان مازندران) با اشاره به ضرورت پرداختن به قانون تامین اجتماعی گفت: کارگران در سه دهه‌ی گذشته و به ویژه پس از تصویب قانونِ الزام درمان در سال ۱۳۶۹ به بخش درمان سازمان تامین اجتماعی بسیار امیدوار شدند. لذا اجازه نمی‌دهند که سازمان تامین اجتماعی مورد هجمه‌ی دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد. سازمان تامین اجتماعی به قاعده در سال‌های گذشته به ویژه در دولت‌های نهم و دهم مورد بی‌مهری قرار گرفته است.  

دریابیگی در ادامه با اشاره به ضرورت حمایت از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شاید ما در تمام بخش‌ها از مدیران کل وزارت کار راضی نباشیم و انتقاداتی بر عملکرد آنها داشته باشیم؛ اما این موضوع موجب نمی‌شود که عملکرد خوب وزیر کار را مورد بی‌توجهی قرار دهیم. 

وی در این خصوص ادامه داد: استان مازندران با وجود مشکلاتی که از دولت قبل به ارث برده در دوران وزارت آقای ربیعی توانسته است که وضعیت خود را در حوزه‌ صنعت، بهبود ببخشد. هر چند اشتغال موجود در کشور به صورت گسترده در تهدید است اما شناخت و تبحر ایشان در حوزه کار و مسائل اجتماعی در حدی است که بخواهیم به ایشان اعتماد کنیم. 

در ادامه جلسه، عباس کاربخش(دبیر خانه کارگر کرمان) هم به مشکلات استان کرمان در حوزه اشتغال و ایمنی معادن آن پرداخت و گفت: محیط‌های صنعتی استان کرمان نیاز به تقویت و حمایت از سوی دولت دارند، چرا که بیکاری در استان کرمان زیاد است. بیکاری را باید به کنترل خود درآورد و از رشد آن جلوگیری کرد.

                                                  ماده۳۶ قانون تامین اجتماعی دقیق اجرا شود

همچنین دبیران خانه کارگر بر اهمیت اجرای دقیق قوانین تامین اجتماعی و ماده ۳۶ آن تاکید کردند و گفتند:‌ بر اساس ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی نمی‌تواند ارائه خدمات را به کارگرانی که حق بیمه‌هایشان به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نشده است؛ قطع کند.

 با این حال صادقی(دبیر خانه کارگر آذربایجان غربی) می‌گوید: کارگران شهرداری‌ها به صورت گسترده در این استان با عدم ارائه خدمات درمانی و تمدید نشدن دفترچه‌ بیمه‌های خود مواجه هستند که ضرورت دارد سازمان تامین اجتماعی ماده ۳۶ قانون خود را اجرایی کند تا کارگران مجبور نشوند هزینه‌های درمان را به خاطر پرداخت نشدن حق بیمه‌هایشان از جیب بپردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز