خبرگزاری کار ایران

مسئول آتش‌نشانی شهرک‌های صنعتی قم:

مهار آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شکوهیه قم/یک کارگر از ناحیه پا مصدوم شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۳۸۶

حادثه آتش‌سوزی روز گذشته شهرک صنعتی شکوهیه استان قم با برجای گذاشتن یک‌میلیارد تومان خسارت و یک‌ کارگر مصدوم، با تلاش آتش‌نشانان مهار شد.

به‌ گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته در شهرک صنعتی شکوهیه واقع در استان قم آتش‌سوزی‌ رخ داد که با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه، آتش مهار شد.

حسین قرنلی (مسئول آتش‌نشانی شهرک‌های صنعتی قم و معاون پیشین عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی استان قم) با اشاره به اینکه واحد حادثه‌دیده، یک کارخانه تولید چسب بود، گفت: در ساعت 8 و 23 دقیقه صبح سه‌شنبه با مرکز آتش‌نشانی شهرک صنعتی شکوهیه قم در این باره تماس گرفته شد. سه دستگاه برای اطفای حریق وارد عملیات شد. هم‌زمان از دیگر واحدهای آتش‌نشانی نیز ، تقاضای کمک و پشتیبانی صورت گرفت. تا 10 و نیم صبح، با تلاش آتش‌نشانان، امکان سرایت و گسترش آتش به سوله‌ها و واحدهای صنعتی مجاور گرفته شد. باتوجه به خاصیت آتش‌زایی بالای چسب، تا ساعت 18، کار لکه‌گیری (از طریق دپو و خاک‌ریزی) در محل حادثه ادامه یافت.

وی با بیان اینکه علت حادثه در دست بررسی است، اظهار داشت: قانون الزاماتی را جهت رعایت ایمنی برای صاحبان واحدهای صنعتی برقرار کرده که عموما رعایت نمی‌شوند و معمولا به بروز چنین حوادثی می‌انجامد. برآوردهای اولیه حاکی از وارد شدن یک‌میلیارد تومان خسارت است.

در این حادثه یک کارگر نیز از ناحیه تاندون پا آسیب دید اما به نیروهای آتش‌نشانی در حین حادثه آسیب جدی‌ وارد نشد و آسیب‌دیدگی‌هایی در حد معمول ایجاد شد.

معضلات موجود برای آتش‌نشانان شهرک‌های صنعتی استان قم

مسئول آتش‌نشانی شهرک‌های صنعتی قم در ادامه به معضلات آتش‌نشان در شهرک صنعتی شکوهیه پرداخت و گفت: در این شهرک صنعتی، 1700 کارخانه فعال وجود دارد. براساس استانداردها، در شهرکی با چنین حجم واحدهای صنعتی، 4 ایستگاه آتش‌نشانی، در هر ایستگاه 3 ماشین اطفای حریق و 12 نیروی عملیاتی باید وجود داشته باشد. اما اکنون صرفا یک ایستگاه عملیاتی وجو دارد و این حجم بالایی از کار را برای آتش‌نشانان ایجاد می‌کند. متاسفانه به‌دلیل رکود صنعت و بی‌توجهی، هزینه‌ای از سوی واحدهای صنعتی برای تامین هزینه و توسعه فعالیت آتش‌نشانان اختصاص داده نمی‌شود.

قرنلی با تاکید بر اینکه از شهرداری قم انتظار می‌رود حمایت مالی بیشتری از آتش‌نشانان به عمل آورد، اظهار داشت: آتش‌نشانان شهرک‌های صنعتی استان قم افراد بسیار توانمند و باتجربه‌ای هستند و به‌رغم کمبود امکانات و تمام محدودیت‌هایی که در شغل‌شان دارند، کارشان را به‌خوبی انجام می‌دهند.

وی سپس شرحی از عملیات‌ها و اقدامات آتش‌نشانی در شهرک صنعتی شکوهیه در دوسال اخیر داد و گفت: در سال 95، 17 مورد حریق سنگین، 5 مورد حریق ضایعات و یک مورد عملیات نجات داشته‌ایم. در سال 96، 29 مورد حریق سنگین، 13 مورد حریق ضایعات و 3 مورد عملیات نجات داشته‌ایم. از ابتدای سال جاری نیز، 9 مورد حریق سنگین، 5 مورد عملیات نجات و یک مورد حریق ضایعات داشته‌ایم.

مسئول آتش‌نشانی شهرک‌های صنعتی قم در پایان با ذکر اینکه تاکنون کسی از آتش‌نشان این ایستگاه عملیاتی در حین حادثه و کار، فوت نکرده‌، اظهار داشت: متاسفانه در سال 95، 2 مورد فوت و در سال 96، 3 مورد فوت کارگران را در حین حادثه داشته‌ایم.            

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز