خبرگزاری کار ایران

فعالیت کارخانه «آساک دوچرخ » با ۳۰ کارگر از سر گرفته‌ شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۵۹۹

فعالیت تولیدی کارخانه «آساک دوچرخ» قوچان پس از ۱۶ ماه تعطیلی، با ۳۰ کارگر از سر گرفته شد.

به گزارش ایلنا، علی حبیبی‌کیا (رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان) گفت: کارخانه «آساک دوچرخ» قوچان پس از ۱۶ ماه تعطیلی و وقفه در فعالیت تولیدی، با استفاده از تسهیلات حمایتی دوباره با ۳۰ کارگر فعال شد.

 به گفته وی، با پیگیری‌های مسئولان شهرستان قوچان، همراهی وزارت صنعت، معدن و تجار و حمایت دولت، ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی از محل اعتبارات رونق تولید برای این کارخانه تصویب و تاکنون ۵۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این تسهیلات صرف ترخیص سه کانتینر قطعات دوچرخه از گمرک و هزینه‌های جاری شد. کانتینرها بیش از یک سال و نیم در گمرک بندرعباس مانده بود. بخشی از تسهیلات نیز جهت پرداخت یکسری مطالبات کارگری و هزینه‌های جاری کارخانه آساک دوچرخ هزینه شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان گفت: در گام نخست بازگشایی این کارخانه یک خط مونتاژ دوچرخه راه‌اندازی و ۳۰ کارگر مشغول به کار شده‌اند.

وی راه‌اندازی کامل این کارخانه را موجب ایجاد اشتغال برای ۲۱۰ نفر اعلام و بیان کرد: کارخانه دوچرخه‌سازی قوچان هم اینک معادل مبلغ مصوب تسهیلات، به دستگاه‌های خدمات‌رسان بدهکار بوده و مطالبات کارگری دارد. بر این اساس فعالیت این واحد تحت نظارت است و درآمد حاصل از محل فروش و منابع مالی آن با نظارت دادستانی و مسئولان برای پرداخت هزینه‌های جاری و پرسنلی، مطالبات معوق و بدهی به دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

او افزود: در صورت ادامه روند به صورت طبیعی و برنامه‌ریزی شده فعالیت کارخانه آساک دوچرخ پیش‌بینی می‌شود ظرف یک سال آینده این واحد به ظرفیت کامل تولید و فعالیت خود برسد.

کارخانه دوچرخه آساک دوچرخ که فعالیت تولیدی آن از سال ۱۳۷۶ آغاز شد، به خاطر برخی مشکلات مالی برای مدتی تعطیل شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز