خبرگزاری کار ایران

پس از ۱۳ سال بلاتکلیفی محقق شد؛

دسترسی آسان بیمه‌شدگان مازندرانی به سوابق بیمه‌ای/حل مشکل کارگزاران بیمه استان

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۲۳۷

مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر مازندران گفت: در سال گذشته با بیمه کردن بیش از ۱۳ هزار نفر، رتبه اول در کشور را به دست آوردیم.

محمد ابراهیمی (مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ساری، با اعلام آمار ۸۲ هزار نفری بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران گفت: در سال گذشته به تمام تعهدات خود عمل کرده و آمار بیمه‌شدگان جدید این صندوق ۱۰۰ درصد افزایش یافت. با این حال کارشناسان اعتقاد دارند با توجه به جمعیت بالای کشاورزان، روستاییان و عشایرانتظار می‌رود شمار اعضای این صندوق به مراتب بیشتر شود.

وی گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ذیل اصل ۲۹ قانون اساسی و با هدف برقراری عدالت اجتماعی، اقتصادی، کاهش فاصله طبقاتی و حمایت دولت از جامعه کشاورزان، روستاییان و عشایر ایجاد شده است.

وی ادامه داد: دولت برای بهره‌مندی از مزایای این صندوق تسهیلات خوب پیش‌بینی کرده است. با این وجود به علت پایین بودن میزان مستمری پرداختی به بازنشستگان و ضعف اطلاع‌رسانی، جامعه هدف تمایل چندانی برای عضویت در این صندوق ندارد.

ابراهیمی گفت: اعضای این صندوق فقط یک سوم حق بیمه را پرداخت و دوسوم باقی را دولت پرداخت می‌کند. به این ترتیب بیمه‌شدگان پس از پرداخت حق بیمه و رسیدن به سن بازنشستگی، می‌توانند مستمری دریافت کنند.

وی افزود: موضوعاتی همچون برقراری نظام الکترونیکی، ثبت سوابق بیمه‌شدگان، دسترسی آسان اعضا به سوابق خویش و رفع مشکلات کارگزاری‌ها بعد از ۱۳ سال بلاتکلیفی ازجمله فعالیت‌های متعدد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران است. 

وی گفت: اگرچه در ظاهر مخاطبان این صندوق براساس قانون، کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند؛ اما اکنون اقشار جدیدی ازجمله قالیبافان، ورزشکاران، صیادان، ناجیان غریق، رانندگان برون‌شهری و کارگران ساختمانی نیز به آن پیوسته‌اند.

ابراهیمی گفت: به گفته مدیر این صندوق در مازندران تفاهم نامه‌های متعددی بین این صندوق و مراکز و موسسات مختلفی همچون دانشگاه‌ها و سازمان فنی و حرفه‌ای و متولیان حمل و نقل و همچنین دانشگاه علوم پزشکی و بسیج سازندگی استان منعقد شده تا ضمن اطلاع‌رسانی گسترده برای عضویت آحاد مردم استان در این صندوق؛ اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران در مباحثی همچون محرومیت‌زدایی و کاهش فاصله طبقاتی در این استان نمود عینی بیشتری پیدا کند.

وی در ادامه بیان کرد: براساس برآوردهای آماری هم‌اکنون ۵۰ درصد جمعیت ساکن در استان مازندران می‌توانند جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر باشند. چنانچه برنامه‌ها و اهداف این صندوق در سال ۹۷ محقق شود؛ می‌توان انتظار توفیقات چشمگیری از متولیان این صندوق داشت. قطعا حمایت‌ها و همراهی استاندار و سایر مسئولان با این صندوق بی‌تاثیر نبوده و چنانچه اطلاع‌رسانی شایسته و لازم دراین مورد صورت پذیرد؛ می‌توان افقی روشن و امید بخش به اهداف این صندوق داشت.

ابراهیمی با اشاره به تلاش دولت تدبیر و امید برای تحقق اهداف متعالی نظام در مناطق روستایی گفت: توسعه پایدار در اقصی نقاط کشور می‌تواند زمینه‌ای مناسب برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان و شکوفایی کشاورزی در مناطق مختلف کشور ازجمله مازندران تلقی گردد. این صندوق می‌تواند اقدامات شایسته و درخور توجهی را در دستور کارخود قرار داده و بیمه اجتماعی اقشار زحمتکش و مولد همچون کشاورزان، روستاییان و عشایر می‌تواند این مسیر را هموار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز