خبرگزاری کار ایران

بیانیه کارگران خطوط ابنیه راه‌آهن برای وصول مطالبات معوقه

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۹۴۷

شورای هماهنگی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن با صدور بیانیه‌ای، مطالبات انباشته همکاران خود را یادآور شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شورای هماهنگی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن با صدور بیانیه‌ای، مطالبات انباشته همکاران خود را یادآور شدند.

در بخشی از این بیانیه آمده‌ است: سالیان است که می‌گوییم و می‌نویسیم و اعتراض می‌کنیم که با حداقل حقوق، آنهم با تاخیر چندین ماهه نمی‌شود زندگی کرد. در سرما و گرما چرخ‌های ریلی این مملکت را با تلاش بی‌وقفه خود به حرکت درمی‌آوریم ولی در نهایت دست‌ها و سفره خانواده‌مان خالی است و نزد خانواده و فرزندان خود شرمنده هستیم و تامین حداقل نیازهای خانواده برایمان غیرممکن است.

در بخشی دیگر از این بیانیه، آنها با تقدیر از همکارانشان که در شرایط سخت فعلی در پیگیری مطالباتشان با یکدیگر همکاری دارند، نوشته‌اند: حدود ۷۰۰۰ کارگر  در خطوط ابنیه کشور تحت مسئولیت شرکت «تراورس» در نواحی و مناطق محروم کشور مشغول کارند که دست‌کم ۴ ماه مزد معوقه طلبکارند که در شرایط بد اقتصادی فعلی فرض بر اینکه اگر هم این مطالبات به موقع پرداخت شود باز دچار مشکل  تامین معاش هستند.

در بخش دیگری از این بیانیه با تاکید بر اینکه اعتراضات صنفی کارگران خطوط ابنیه کشور؛ صنفی است، مطالبات کارگران یادآوری شده است: جدا از ۴ ماه مزد معوقه، سنوات ما کارگران خطوط ابنیه کشور از سال ۹۱ به تاخیر افتاده است.

آنها با بیان اینکه خواستار پرداخت به موقه دستمزد خود هستند و این خواسته زیادی نیست، افزودند: برای پیگیری مطالباتمان به دنبال تشکیل نهاد صنفی کارگری هستیم که امیدواریم تحقق پیدا کند. همچنین حذف قرارداد‌های موقت و یکسان‌سازی حقوق رسمی و غیررسمی از دیگر خواسته‌های کارگران خطوط ابنیه است. جدا از این مطالبات مزدی درخصوص دریافت بن ماه رمضان و بیمه تکمیلی نیز دچار مشکل هستیم.

آنها می‌گویند: هر ماه کارفرما مبالغی را از دستمزد کارگران خطوط ابنیه بابت بیمه تکمیلی کسر می‌کند اما ما کارگران از خدمات بیمه تکمیلی از امکانات درمانی آن محروم هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز