خبرگزاری کار ایران

حضور رانندگان معترض در جلسه دیروز شورای شهر گرگان

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۳۱۶

روز گذشته، تعدادی از راننده‌های نیسان حمل نخاله در جلسه شورای شهر گرگان حضور یافته و به وضعیت نابسامان کارشان اعتراض کردند.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از راننده‌های نیسان حمل نخاله در جلسه دیروز شورای شهر گرگان حضور یافته و به وضعیت نابسامان کارشان اعتراض کردند.

حسن بابایی (راننده) که ازجمله نمایندگان رانندگان معترض بود؛ در گفتگو با ایلنا گفت: از مدتی قبل استانداری گلستان با ایجاد ممنوعیت در محل سابق تخلیه نخاله در جاده هزارپیچ گرگان، موجب سرگردانی رانندگان حمل نخاله شد. گرچه محل‌هایی برای تخلیه نخاله از سوی مقامات شهری در نظر گرفته شد اما به دلایل مختلف، بازهم دوامی نداشت و در آخر محل تخلیه نخاله را به جاده توسکاستان انتقال دادند. اما این جاده محل بسیار نامناسبی برای این کار است چراکه بسیار صعب‌العبور و باریک است. بعضی جاهای آن خاکی است، یک‌طرف آن پرتگاه است و سمت دیگر آن زمین کشاورزی است. ماشین‌های سنگین زیادی در آنجا رفت‌و‌آمد می‌کنند و حضور و رفت‌و‌آمد آنها، بعلاوه حدود 500-600 نیسان موجب بند آمدن جاده می‌شود و هزینه‌های زیادی بر آنها تحمیل می‌کند. جدا از استهلاک ماشین، هزینه سوخت و هزینه کارگر، رفت‌و‌آمد در این جاده بسیار خطرناک و زمان‌بر است.

بابایی افزود: بیشتر اعضای شورای شهر اعتراض ما را پذیرفته و قرار شد به صورت موقت جای دیگری را به ما بدهند تا بعدا برای محل دائم آن تصمیم‌گیری شود.

در همین زمینه حسین ربیعی (سخنگو و عضو شورای شهر گرگان) به ایلنا گفت: سال‌ها معدن تخلیه نخله‌ها در جاده هزارپیچ و پشت استانداری قرار داشت. استانداری از این مساله راضی نبود و دستور به توقف تخلیه در اینجا و انتقال این کار به جاده توسکاستان را داد چراکه در آنجا معادن شن و ماسه‌ای هستند که خالی هستند و می‌توان نخاله‌ها را در آنجا خالی کرد. برای کامیون‌های تک‌چرخ و جفت این حمل بار می‌صرفد اما برای نیسان از لحاظ هزینه‌ای به‌صرفه نیست و کسی حاضر نیست همان مبلغی را که به ماشین سنگین می‌دهد به نیسان هم بدهد. بنابراین در ابتدا قرار شد نیسان‌ها در جاده زنگیان نخاله‌ها را خالی کرده و کامیون‌ها آنها را به توسکاستان منتقل کنند. اما مدتی بعد بخشداری آن منطقه به این مساله اعتراض کرد و جلوی این کار گرفته شد. از همین روی، قرار شد نیسان‌ها مستقیما برای تخلیه نخاله به جاده توسکاستان بروند. عضو شورای شهر گرگان درباره مطالبه راننده‌های معترض گفت: آنها می‌خواستند که جایی نزدیک‌تر برای تخلیه به آنها داده شود و سپس نخاله تخلیه شده را کامیون‌ها به جاده توسکاستان انتقال دهند.  

وی تاکید کرد: زندگی این راننده‌ها از همین کار می‌گذرد و در طی چند مدت اخیر با بدتر شدن وضعیت اشتغال در این منطقه، تعداد بسیار زیادی از آنها نیسان تهیه کرده و به حمل‌و‌نقل روی آورده‌اند. به آنها حتی پیشنهاد اعطای وام داده شد ولی آنها به‌خاطر عدم توانایی در بازپرداخت وام‌ها، این پیشنهاد را نپذیرفتند.

سخنگوی شورای شهر گرگان در پایان، اظهار داشت: فعلا قرار شده شهرداری یک محدوده دو-سه‌هزار متری سهل‌الوصول‌تر را برای تخلیه در اختیار آنها بگذارد و همزمان با پیمانکار وارد مذاکره شود تا نخاله‌ها را با ماشین سنگین به جاده توسکاستان انتقال دهند.               

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز