خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران سهام‌دار معدن کرومیت اسفندقه در کرمان

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۵۵۶

شماری از کارگران سهام‌دار معدن کرمیت اسفندقه، صبح امروز (1 خرداد ماه) در نقاط جداگانه شهر کرمان تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از کارگران سهامدار معدن کرمیت اسفندقه صبح امروز (یکم خرداد ماه) در مقابل ساختمان استانداری و دفتر شرکت معادن اسفندوقه واقع در جاده کرمان به تهران تجمع کردند.

این کارگران که در عین حال مالک ۳۲ درصد از سهام این واحد معدنی هستند، نسبت به حاشیه‌های نشست روز ۲۶ اردیبهشت ماه مجمع عمومی سهامداران معترض هستند.

از قرار معلوم نتایج این مجمع که در دفتر مرکزی این مجتمع معدنی در کرمان برگزار شده است، مورد ایراد کارگران سهامدار واقع شده است.

این کارگران معتقدند در برگزاری این نشست ترتیب‌های قانونی ملاحظه نشده است.

کارگران سهام‌دار معدن اسفندوقه می‌گویند: صندوق بازنشستگی فولاد که صاحب ۵۱ درصد سهام معدن کرومیت اسفندوقه را دارد؛ بدون اطلاع سایر سهام‌داران قصد افزایش ۱۶۸ میلیارد سهام معدن را دارد.

 معترضان می‌گویند: سالهاست ما کارگران سهام‌دار خواهان شفاف‌سازی از روند توزیع سود سهام و گزارش‌های سالانه سهام‌های خود هستیم که تا امروز عملی نشده و سهام‌داران اصلی توجهی به ما کارگران ندارند.

این کارگران می‌گویند: قرار است با طرح «افزایش سرمایه» هریک از سهامدران سرمایه سهام خود را افزایش دهند. بدین ترتیب طبق مجمع فوق‌العاده‌ای که برگزار شد؛ هریک از سهام‌داران باید با پرداخت حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان سهم خود را افزایش دهند در نتیجه ما کارگران که در تامین حداقل‌های زندگی خود وامانده‌ایم چگونه می‌توانیم این افزایش سهام را انجام دهیم.

کارگران معدن کرمیت اسفندوقه در ادامه تاکید دارند که خرید و فروش سهام این معدن بدون درنظر گرفتن میزان سهم آنان عملی غیرقانونی است.

 در سال  ۷۱ سهام معادن کرومیت اسفندقه (یکی از بزرکترین معادن کرومیت کشور) ازسوی وزارت صنعت و معدن دولت وقت بین صندوق بازنشستگی فولاد و شرکت صنعتی معدنی امیر و بیش از ۶۵۰ کارگری که آن زمان در این واحد معدنی مشغول بوده‌اند، تقسیم شده است.

درحال حاضر سهام‌داران شرکت صندوق بازنشستگی فولاد با ۵۱ درصد سهم، شرکت صنعتی معدنی امیر با ۱۷ درصد سهم و پرسنل و کارگران معدن اسفندقه ۳۲ درصد سهام‌دار هستند.

تجمع کارگران سهام‌دار معدن کرومیت اسفندقه در کرمان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز