خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری لوشان ۵ ماه مطالبات مزدی طلبکارند/شهرداری هیچ برنامه‌ای برای طلب کارگران ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۵۱۱

سخنگوی شورای شهر لوشان از ۵ ماه معوقات مزدی حدود ۸۰ کارگر شاغل در شهرداری و سازمانهای وابسته به آن خبر داد.

«جبار نظامیوند چگینی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: کاهش درآمد شهرداری لوشان باعث بروز مشکلاتی ناشی از کمبود منابع مالی شده است به همین دلیل هم‌اکنون کارگران ماه‌هاست که معوقات مزدی طلب دارند.

او با بیان اینکه اعضای شورای شهر لوشان دغدغه دستمزد و معیشت همه کارگران شهرداری و سازمان‌های وابسته به شهرداری را دارد، افزود: به دنبال راه‌حلی هستیم که بتوانیم بخشی از این مطالبات را پرداخت کنیم تا کارگران زحمتکش شهرداری برای تامین مایحتاج زندگی خود دغدغه مالی نداشته باشند.

نظامیوند چگینی با تاکید بر حفظ شان و کرامت کارگران و نیروهای خدماتی شهرداری اضافه کرد: برنامه ما این است که اجازه ندهیم دستمزد و سایر مطالبات این کارگران به تاخیر بیفتد  اما در حال حاضر  به دلیل ناهماهنگی که بین اعضای شورای شهر و مدیریت شهرداری به وجود آمده، هیچ برنامه‌ای برای پرداخت مطالبات معوقه کارگران وجود ندارد.

او با بیان اینکه بخشی از مشکلات مالی شهرداری لوشان به تخلفات مالی مدیران سابق شهرداری برمی‌گردد، افزود: درحال حاضر شهرداری لوشان برای جبران بخش زیادی از مشکلات مالی خود پیگیر وصول منابع مالی است که در دوره‌های گذشته مدیریت شهری به یغما رفته و هم‌اکنون پرونده تخلفات مالی آنها در مراجع قضایی در دست رسیدگی است.

او با تاکید بر اینکه تسریع در رسیدگی به پرونده تخلفات مالی شهرداری لوشان می‌تواند کارگشا باشد، در ادامه  گفت: در حال حاضر درآمد فعلی شهرداری لوشان به اندازه‌ای است که می‌تواند با آن دستمزد کارگران را پرداخت کند اما شهرداری همچنان از این منابع درآمدی برای ساخت پروژه‌های شهری اقدام می‌کند.

به گفته وی، بخش دیگری از مشکلات شهرداری لوشان مربوط به بدهی‌های مالی آن به برخی نهادهای دولتی و خصوصی همانند سازمان تامین اجتماعی، اداره دارایی و سازمان همیارهای شهرداری‌هاست که رقم آن به ۶ میلیارد تومان رسیده است.

این عضو شورای شهر لوشان در خاتمه با بیان اینکه شهرداری لوشان نیازمند حمایت بیشتری از سوی مسئولان است،  گفت: برای خروج از بحران مالی شهرداری بدنبال انجام چند پروژه خدماتی رفاهی هستیم که امیدواریم مسئولان در این راه به ما کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز