خبرگزاری کار ایران

سنگینی افزایش نرخ ارز بر دوش کارگران «بسا پارس صنعت»/با وجود بحران به تولید ادامه می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۶۵۰

منابع خبری در کارخانه «بسا پارس صنعت» تاکستان اعلام کردند: این کارخانه باوجود بحران‌های اخیر اقتصادی تمام تلاش خود را برای متوقف نشدن تولید انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی منابع خبری با علام اینکه کارخانه «بسا پارس صنعت» همچنان فعال است، گفتند: افزایش یکباره نرخ ارز و نبود نقدینگی بر این واحد تولیدی نیز تاثیرگذار بوده به‌طوری‌که تولید در این کارخانه به حداقل رسیده است.

یکی از کارگران کارخانه «بسا پارس صنعت» تعداد کارگران این کارخانه را ۵۷ نفر اعلام کرد و افزود: کاهش تولیدات این کارخانه تهدیدی برای امنیت شغلی کارگران کارخانه شده است.

او ادامه داد: اخیرا به دلیل افزایش یکباره نرخ ارز، فروش محصولات این کارخانه به خودروسازان بزرگ به حداقل رسیده به‌طوری‌که اگر هر روز یک دستگاه کامیون محصولات تولیدی این کارخانه را برای مشتریان (خودروسازان) جابجا می‌کرد هم‌اکنون این اتفاق به هفته‌ای یک بار رسیده است.

او با تاکید بر اینکه فعالیت کارخانه و کارگران همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: کارگران سال پیش هیچ مشکلی درخصوص دریافت دستمزد ماهانه نداشتند اما در سال جاری همزمان با افزایش نرخ ارز، دستمزد کارگران به تاخیر افتاده است.

طبق اظهارات  این کارگر، پیش از این در طول سالهایی که کشور دچار رکود اقتصادی شده بود، کارفرما طوری کارخانه را اداره کرد تا تعدیلی در ساختار نیروی انسانی شکل نگیرد.

به گفته وی، کاهش حداقلی تولیدات این کارخانه باعث شده بسیاری از کارگرانی که دارای قراردادهای موقت هستند و سالهاست در این کارخانه صنعتی کار می‌کنند، امنیت شغلی خود را در خطر ببینند.

کارخانه «بسا پارس صنعت» در زمینه تولید قطعات پیچیده موتوری خودرو در شهرستان تاکستان استان قزوین فعالیت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز