خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بندرعباس در مجلس تاکید کرد؛

لزوم مهارت‌آموزی ملی در کشور/نیرویی که فناوری را به فعل تبدیل کند، محدود است

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۹۷۴

محمد آشوری گفت: در بخش‌های مختلف کشور به ویژه در بنگاه‌های اقتصادی در راستای مهارت‌آموزی اقداماتی انجام شده اما نیاز است برای ساماندهی نیروی انسانی متخصص و ماهر با جلوگیری از موازی‌کاری در امور آموزش فنی و حرفه‌ای مهارت‌آموزی در کشور تجمیع شود.

به گزارش ایلنا، نماینده مردم شهرستان‌های بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت مهارت آموزی ملی در کشور تاکید کرد و گفت:‌ با تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان یک سیاست کاربردی درون‌زا و البته رویکرد صادرات محور، می‌توان تولید و اشتغال را افزایش داد.

محمد آشوری، در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره یک بندرعباس و نشست با مربیان با اشاره به اهمیت فعالیت سازمان فنی و حرفه‌ای در کشور، افزود: کار مربیان این سازمان در کشور به عنوان یک مجاهدت تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار بر سه محور استوار است، تصریح کرد: نیروی انسانی متخصص، سرمایه خارجی و فناوری روز به توسعه پایدار کشور کمک خواهد کرد.

آشوری با اشاره به اینکه در کشور ما در حوزه تامین نیروی انسانی متخصص کار شده است، اظهار داشت : با توجه به نیاز امروز کشور و جامعه بایستی به صورت کلان برنامه‌ریزی شود.

وی با تاکید بر ضرورت مهارت آموزی ملی در کشور گفت: در بخش‌های مختلف کشور به ویژه در بنگاه‌های اقتصادی در راستای مهارت‌آموزی اقداماتی انجام شده اما نیاز است برای ساماندهی نیروی انسانی متخصص و ماهر با جلوگیری از موازی کاری در امور آموزش فنی و حرفه‌ای مهارت‌آموزی در کشور تجمیع شود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندرخمیر و ابوموسی ادامه داد: بایستی برای تجمیع سرمایه‌های کشور برنامه‌ریزی کرد تا با توجه به نیازهای کشور اقدامات لازم، عملیاتی شود.

آشوری همچنین با تاکید بر این که دانشگاه‌ها کارآفرین نیستند، تصریح کرد: مهارت اصلی‌ترین عنصر بهره‌وری در کشور است و باید با ارج دادن به این موضوع، همه به یک خودباوری ملی دست یابیم.

وی با بیان اینکه وقتی از مهارت صحبت می‌شود باید همه وجوه را در نظر گرفت، از مهارت گفت‌وگو گرفته تا فنی و صنایع دیگر که بایستی به آن توجه داشت، گفت: متاسفانه نیرویی که فناوری را به فعل تبدیل کند محدود است.

آشوری با بیان اینکه برای بازنگری در حوزه ساختاری، قوانین و حتی رفتارهای خود نیازمند عزم و اراده ملی هستیم، افزود: ساختن و آبادانی کشور نیازمند اقداماتی است که در حقیقت پیش نیاز اساسی آن بازنگری در قانون است؛ کسانی که در عرصه‌های مختلف کشور در حال مهارت آموزی هستند بایستی در قالب یک طرح ساماندهی آنان در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز