خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران مطرح کرد؛

تهدید امنیت شغلی ۳ هزار کارگر صدرای بوشهر با اتمام پروژه‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۳۹۳

به گفته مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران، امنیت شغلی ۳ هزار نیروی کار شاغل در شرکت صدرای بوشهر در سال جاری با اتمام پروژ‌ها درصورت محقق نشدن قرارداد جدید به خطر می‌افتد.

به گزارش ایلنا، «محمد رحیم دهقانی» مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران، روز گذشته در نشست نمایندگان اعضای کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با مدیران شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) اظهار داشت: در حال حاضر ۳ هزار نیروی کار در شرکت صدرای بوشهر مشغول ساخت ۱۰ سکوی پارس جنوبی هستند که با اتمام ساخت این سکو‌ها تا پایان امسال، اگر نتوانیم سفارش‌های جدیدی داشته باشیم، با خطر بیکاری این افراد مواجه می‌شویم.

طبق اظهارات وی، با توجه به اینکه از ۱۴۰ شناور در اختیار وزارت نفت در آب‌های خلیج فارس، ۱۰۰ شناور خارجی بوده و به شکل پرداخت اجاره‌ب‌ها با این وزارتخانه مربوط می‌شوند، قادر هستیم نیازهای عمده وزارت نفت در این بخش را مرتفع کنیم.

وی افزود: بالا بودن اجاره‌بهای این شناورهای خارجی در کنار فرصت‌سوزی برای اشتغال از جمله نکات قابل توجه‌ای است که در صورت دادن سفارش ساخت این نوع شناور‌ها به شرکت صدرا، ضمن افزایش اشتغال می‌تواند در کاهش هزینه‌های وزارت نفت در بلندمدت نیز موثر واقع شود.

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران تصریح کرد: با توجه به توان ساخت این نوع شناور‌ها در شرکت صدرا، در صورت ارائه سفارش، قادر به ساخت از طریق منابع مالی صندوق توسعه ملی با بازگشت یک دوره سه ساله تسهیلات هستیم.

دهقانی ادامه داد: هم‌اکنون ۳ هزار کارگر در شرکت صدرا نمایندگی بوشهر مشغول به کار هستند که تمامی حقوق و مزایای خود را تا پایان اسفندماه سال گذشته دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: وجود تجهیزات مناسب در کنار تجارب گرانقدر در ساخت کشتی افراماکس اقیانوس‌پیما و سایر شناور‌ها و سکوهای نفتی مورد نیاز پارس‌جنوبی، این امکان را به شرکت صدرا می‌دهد که در صورت پیشنهاد ساخت شناورهای جدید و به‌خصوص برای وزارت نفت، زمینه اشتغال تا ۱۵ هزار نفر در بوشهر محقق سازد.

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران متذکر شد: این در حالی است که با وجود داشتن ظرفیت ساخت ۲۱ درصدی این شرکت برای ساخت کشتی، فقط ۷ درصد آن فعال است و وزارت نفت و سایر وزارت‌خانه‌ها ترجیح می‌دهند که از خارج از کشور اقدام به خرید کشتی کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز