خبرگزاری کار ایران

حبیب‌زاده در هشتمین جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی:

هنر کارگری با واقعیت زندگی، پیوند نزدیک دارد/خود را متعهد به پیگیری مطالبات کارگران در شهرداری تهران می‌دانم

کد خبر : ۶۱۷۷۸۵

حبیب‌زاده گفت: روز کارگر صرفا برای بیان مطالبات و مشکلات کارگران نیست، بلکه فرصتی برای تقدیر از نوآوری‌ها و خلاقیت‌های آنها هم هست. بی‌تردید توسعه و ارتقای جایگاه کشور مرهون تلاش‌های کارگران است و کار، اعم از کار یدی و فکری و... محور پیشرفت و حرکت و حیات مستمر جامعه است. از همین روی، کارگر یکی از نقاط اتکای ظرفیت درونی کشور است.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا، افشین حبیب‌زاده (رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران) در هشتمین جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی، گفت: به‌ باور من، روز کارگر صرفا برای بیان مطالبات و مشکلات کارگران نیست، بلکه فرصتی برای تقدیر از نوآوری‌ها و خلاقیت‌های آنها هم هست که در طی سالیان شکل گرفته و موجبات افتخار برای کشور را فراهم آورده‌است.

وی اظهار داشت: بی‌تردید توسعه و ارتقای جایگاه کشور مرهون تلاش‌های کارگران است و کار، اعم از کار یدی و فکری و... محور پیشرفت و حرکت و حیات مستمر جامعه است. از همین روی، کارگر یکی از نقاط اتکای ظرفیت درونی کشور است.

وی گفت: از سوی دیگر، عرصه فرهنگ و هنر، که در تمامی عرصه‌ها در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد، می‌تواند مسیر رسیدن به آمال و آرمان‌های طبقه کارگر و دیگر اقشار جامعه را هموارتر کند. جایگاه مطلوب آنست که هنرمندان واقعی این قشر بتوانند احساس خود را بیان کنند و امکانات و تجهیزات و سرمایه لازم را برای رسیدن به آن جایگاه مطلوب داشته‌باشند. در آن صورت است که قشر کارگر و زحمت‌کش جامعه، جایگاه واقعی خود را در عرصه فرهنگ و هنر به‌دست خواهد آورد.

وی تاکید کرد: نکته قابل توجه در خصوص هنر کارگری، پیوند نزدیک آنست با واقعیت زندگی. این ویژگی موجبات توجه جامعه به این قشر عظیم به‌مثابه سرمایه‌های اعتباردهنده ارزش بدهد و این امر نگاه منفی نسبت به این شغل را از میان می‌برد.

حبیب‌زاده گفت: به‌باور من، ارزش یک کارگر ساده که با وجدان کار خود را انجام می‌دهد و در جهت منافع عمومی گام برمی‌دارد، صدها بار بیشتر از یک متخصص با بالاترین تحصیلات است که صرفا منافع شخصی خود را مدنظر قرار می‌دهد.

وی افزود: ما نیز رویکرد خودمان را در حوزه روابط کار باید بدین‌گونه تغییر بدهیم که صرفا بر حمایت تاکید نکنیم، بلکه توانمندسازی جامعه کارگری را نیز باید مدنظر قرار دهیم. از این روی، دنبال طراحی برنامه‌هایی در مجموعه شهرداری تهران هستیم که دستاوردهایی برای جامعه کارگری داشته‌باشد. باید پیگیر تامین امنیت شغلی، تامین معاش آنان و نیز بازنشستگان بود زیرا نیاز به ارتقای زندگی این گروه‌ها در جامعه است تا فاصله فقیر و غنی به حداقل برسد. همچنین پیگیری راهکارهای حقوقی در توانمند‌ نمودن این قشر ضرورتی اساسی و نظام‌مند کردن آنها یکی از خواست‌های جدی این قشر است.

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران در پایان، تاکید کرد: بهترین راه رسیدن به پیشرفت اجتماعی در این حوزه، داشتن تشکل‌های کارگری قوی است که اراده مجموعه شهرداری تهران و مجموعه‌های وابسته به آن در این مسیر امری اساسی است. از این روی اصلاح قراردادهای موقت از طریق اجرای کامل تبصره‌های یک و دو ماده 7 قانون کار، حمایت از کالاهای ایرانی، توجه به مطالبات صنفی کارگران و به‌رسمیت شناختن حق آزادی فعالیت‌های صنفی کارگری ازجمله خواسته‌های اساسی‌ است که خود را متعهد به پیگیری آنها در شهرداری تهران می‌دانم.       

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز