خبرگزاری کار ایران

تصویب قانون کار مهمترین سند توجه نظام به کارگران است

کد خبر : ۶۱۷۲۷۱

در سومین روز از هفته کار و کارگر باعنوان "حضور کارگران در نماز جمعه" حسن ایزدی (دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان) به همراه جمعی از کارگران و کارفرمایان در نماز جمعه شرکت و به ایراد سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت پرداخت.

به گزارش ایلنا، حسن ایزدی (دبیر خانه کارگر استان گیلان ) در این سخنرانی نبود امنیت شغلی و وضعیت معیشتی کارگران را از مهمترین مشکلات جامعه کارگری عنوان کرد.

او با اشاره به وفاداری کارگران به نظام جمهوری اسلامی و حضرت امام و مقام رهبری اظهار داشت: سند وفاداری کارگران گیلانی به نظام جمهوری اسلامی تقدیم ۴۱۸ شهید کارگر و صدها آزاده و جانباز و هزاران بسیجی کارگر است که همواره در تمامی صحنه‌ها و راهپیمایی‌هایی که در حمایت از نظام و رهبری بود، حضور گسترده و چشمگیر داشتند.

این فعال کارگری در ادامه تصویب قانون کار را مهمترین سند توجه نظام به کارگران زحمتکش دانست و خاطرنشان ساخت: در مقابل رشادت‌ها و فداکاری‌های کارگران زحمتکش؛ امام راحل قانون کار را در حمایت از این قشر زحمتکش تایید نمودند.

او در ادامه سخنرانی خود به عمده‌ترین مشکلات جامعه کارگری اشاره کرد و گفت: بحث نبود امنیت شغلی، قراردادهای سفید امضا و یکطرفه، موضوع واریز منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی به حساب خزانه دولت، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی (که از سال ۸۸ مصوب و تاکنون اجرایی نشده است) از مهمترین  مطالبات جامعه کارگری و بازنشسته است.

وی در ادامه ضمن حمایت از صندوق تامین اجتماعی، منابع این صندوق را بین‌النسلی و متعلق به کارگران دانست و افزود: این صندوق متعلق به قشر کارگران و بازنشستگان است و دولت هیچ آورده‌ای در آن ندارد.

ایزدی  در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید گفت: مشارکت مردم و حمایت از دستاوردهای دولت تدبیر و امید نوید آینده خوبی را رقم می‌زند.

وی در ادامه گفت: در سال ۹۷ به تاسی از فرمایشات مقام عظمای ولایت که «سال حمایت از کالای ایرانی است» انشاالله بتوانیم خوب عمل کنیم، و با اعتماد و همدلی و همزبانی به معنای واقعی کلمه در همه عرصه‌ها بویژه عرصه اقتصادی بتوانیم این شعار راعملیاتی کنیم.

این فعال کارگری بیکاری را به عنوان مشکل بزرگ پیش روی دولتمردان دانست و گفت: رفع این مشکل با تقویت فرهنگ کار، حمایت و توسعه طرح‌های دانش بنیان، تربیت نیروی ماهر کار، ارائه آموزش‌های مورد نیاز بازار کار و توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار آن هم به دست کارگران میسر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز