خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت صیادان بندر دیر/گزارشی از خسارات جانی و مالی نشده است

کد خبر : ۶۱۶۸۶۴

به دنبال حادثه طوفان شب گذشته در بندر دیر در استان بوشهر، مدیر بندری اسکله صیادی شیلات این شهرستان گفت:خوشبختانه تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر مرگ یا مصدومیت صیادان حادثه‌دیده گزارش نشده و تقریبا ۱۰۰درصد از شناورها سالم به ساحل بازگشته‌اند.

بهنام سهرابی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه دست‌کم ۲۰۰ صیاد به همراه شناورهایشان در طوفان شب گذشته دچار حادثه شدند که تقریبا همگی به ساحل برگشته‌اند، افزود: حدود ۸۰ درصد از شناورهایی که دیشب دچار طوفان شده بودند فاقد مجوزهای قانونی برای صیادی بوده‌اند که در این بین فقط ۲۰ درصد از شناورها مجوز لازم را برای صیادی  داشتند.

او با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد شناورهای بدون مجوز که دیشب طوفان‌زده شده‌اند، در دست نیست، ادامه داد: با این حال شناورهای امدادی و کنترل دیر همه محورهایی که احتمال داده می‌شد شناوری در آنها دچار حادثه شده را گشت‌زنی کرده و به مورد حاصی برخورد نکرده‌اند.

مدیر بندری اسکله صیادی شیلات شهرستان دیر در ادامه افزود: همزمان با شروع طوفان ورود به دریا برای صیادان  منطقه دیر ممنوع شد و شناورهای دارای مجوزی که حدود ۱۵ شناور سبک و سنگین می‌شدند؛ مجوز صیدشان را یک روز قبل از طوفان دریافت کرده بودند.

سهرابی تاکید کرد: تا این لحظه گزارشی از مرگ یا مصدومیت صیادان دارای مجوز و غیرمجوز گزارش نشده و تعدادی از شناورها در درگیری با طوفان دیشب به اسکله‌های همجوار و مناطق امن پناه برده‌اند.

به گفته وی، تنها شناوری که دچار خسارت مالی شده است یک قایق با ۴ سرنشین بوده که توسط یک لنج کنگانی نجات داده شده و به ساحل آورده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز