خبرگزاری کار ایران

ادامه بلاتکلیفی کلاه‌زردها/وزیر جدید «قرارداد دائم» را اجرایی نکرد

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۵۹۱

اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق از اجرایی نشدنِ ابلاغیه‌ی تغییر وضعیت انتقاد دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق که تحت قرارداد وزارت نیرو در استان‌های مختلف کشور مشغول به کار هستند، از اجرایی نشدن ابلاغیه‌ی تغییر وضعیت خود انتقاد دارند.

این اپراتورها که در حال حاضر قرارداد شغلی آنها، «قراردادِ کار معین» است، می‌گویند: ما خواستارِ  اجرایی شدن ابلاغیه‌ای هستیم که وزیر قبلی نیرو در ارتباط با تبدیل وضعیت اپراتورهای قراردادکار معین پست‌های فشار قوی برق کشور صادر کرده بود.

اعضای شورای هماهنگی اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق می‌گویند: با وجود اینکه سازمان امور استخدامی کشور شغل مذکور را در زمره مشاغل کارگری دانسته و وزارت نیرو را مکلف به تبدیل وضعیت نامبردگان مطابق ماده 124 قانون خدمات کشوری، از «کار معین» به «کارگری دائم» نموده و همچنین وزیر قبل اجرایی شدن تکلیف سازمان استخدامی را طی دستورالعملی به سازمان توانیر جهت اجرا ابلاغ کرده ولی متاسفانه  با عوض شدن وزیر، در کل هیچ اراده‌ای برای  اجرای این تکلیف قانونی وجود ندارد.

اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق بارها از شهرهای مختلف به تهران آمده‌اند و به شیوه‌های مختلف خواستار حقوق قانونی خود شده‌اند. صدور ابلاغیه‌ی «کارگر دائم» در خرداد ماه سال گذشته موجب خوشحالی آنها شد اما این خوشحالی به دلیل اجرایی نشدن ابلاغیه علیرغم گذشت بیش از نُه ماه از صدور، به ناامیدی بدل شده‌است.

یکی از اعضای شورای هماهنگی اپراتورها می‌گوید: درست نیست هر وزیر جدیدی که بیاید، دستورالعمل‌های قبلی را باطل کند و به این شکل، نیروی کار را زیر فشار بگذارد؛ ما برای گرفتن حق‌مان خیلی دوندگی کرده‌ایم و جای تاسف دارد که قصد دارند با بی‌تفاوتی از کنار الزامات قانونی رد شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز