خبرگزاری کار ایران

تاخیر در پرداخت مطالبات کارگران پارس پامچال ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۵۲۵

کارگران شاغل در کارخانه «پارس پامچال» می‌گویند؛ مشکل پرداخت نشدن دستمزد و حق بیمه معوقه نزدیک به ۵۵ کارگر کارخانه «پارس پامچال» باوجود تامین منابع مالی هنوز ادامه دارد.

کارگران کارخانه پارس پامچال در تماس به خبرنگار ایلنا گفتند: با وجود آنکه کارفرمای این واحد ادعا می‌کرد منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق و سایر مطالبات کارگران ندارد اما طی ماهای گذشته منابع مالی زیادی برای دریافت وام از ستاد تسهیل رفع موانع تولید وارد حساب کارخانه شده که کارگران از این پول‌ها تا به امروز بی‌بهره بوده‌اند.

به ادعای کارگران، کارفرما هنوز بابت دستمزد شهریور، مهر، آبان، آذر، دی، بهمن و اسفند سال ۹۶ به همراه عیدی و پاداش پایان سال به کارگران بدهکار است و در حال حاضر که در واپسین روزهای فروردین ماه هستیم، نگرانی بابت پرداخت نشدن دستمزدهای ماه جاری نیز وجود دارد.

جدا از موضوع به تاخیر افتادن مطالبات مزدی این کارگران، کارگران این کارخانه به دلیل پرداخت نشدن بخشی از حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی نیز دچار مشکل شده‌اند.

طبق ادعای کارگران پارس پامچال در حال حاضر حدود ۱۰ نفر از کارگران که از اسفند ماه سال ۹۶ بازنشسته شده‌اند به دلیل کامل نبودن سوابق بیمه‌ای برای بازنشسته شدن دچار مشکل شده‌اند.

در عین حال کارگران پارس پامچال مدعی شدند؛ کارگرانی که در شرف بازنشستگی هستند هزینه بازنشستگی خود را از جیب پرداخت کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، کارگران کارخانه پارس پامچال خواستار دریافت مطالبات معوقه خود هستند اما مسئولان ذیربط و کارفرما هیچ پاسخ قانع‌کنده‌ای به کارگران نمی‌دهند.

در این زمینه عیدعلی کریمی(دبیر خانه کارکر استان قزوین) با تایید خبر معوقات مزدی کارگران پارس پامچال گفت: کارخانه پارس پامچال نه در زمینه فروش و نه تولید دچار مشکل است اینکه چرا دستمزد کارگران خود را ۷ ماه به تاخیر انداخته جای سوال دارد.

او گفت: برخی کارفرمایان با بحرانی نشان دادن وضعیت کارخانه تحت مسئولیت خود سعی دارند نظر مسئولان را برای دریافت تسهیلات به خود جلب کنند.

به گفته وی، شرکت پارس پامچال ازجمله شرکت‌های استان است که مورد توجه ستاد تسهیل استان بوده و تسهیلات بانکی حدودا دو نیم میلیارد تومانی  دریافت کرده است. با این حال کارگران خود را بدون پرداخت دستمزد و حق عیدی  نوروز ۹۷ راهی خانه‌هایشان کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز