خبرگزاری کار ایران

مجلس شورای سعودی پیشنهاد کرد؛

قراردادهای کارِ کارگران خارجی بالای ۴۰ سال تمدید نشود/بی‌مهری عربستانی‌ها تمامی ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۷۹۲

برخی از اعضای مجلس شورای سعودی پیشنهاد جدیدی برای کاهش تعداد کارگران خارجی در این کشور ارائه کرده‌اند که به موجب آن قرارداد کاری برای کارگران خارجی که سنشان بیشتر از ۴۰ سال است، صادر یا تجدید نشود.

به گزارش ایلنا، برخی از اعضای مجلس شورای سعودی پیشنهاد جدیدی برای کاهش تعداد کارگران خارجی در این کشور ارائه کرده‌اند که به موجب آن قرارداد کاری برای کارگران خارجی که سن‌شان بیشتر از ۴۰ سال است، صادر یا تجدید نشود.

روزنامه الوطن در این رابطه نوشت که افراد بالای ۴۰ سال پرتعدادترین گروه سنی از خارجیان شاغل در این کشور هستند.

این طرح مورد استقبال برخی از اعضای مجلس شورا واقع شده و البته مخالفانی نیز داشته است. قرار است این طرح به مجلس وزرای سعودی ارسال شود و احتمالا تا یک ماه دیگر، مجلس وزرا نظر نهایی خود را درباره آن اعلام خواهد کرد.

این طرح که سال گذشته نیز در مجلس شورا مطرح و رد شده بود، در نظر دارد درباره کارگران کشورهایی اجرا شود که بیشترین تعداد نیروی کار را به عربستان فرستاده‌اند و مصر اولین آنهاست.

گفتنی است که این طرح می‌تواند به پروژه‌های عمرانی بزرگ عربستان آسیب برساند زیرا تخصص نیروهای بالای ۴۰ سال تاثیر زیادی در آن ایفا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز