خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مذاکره‌کنندگان باید مزد را به‌روز کنند/دولت نباید هرجا که به نفعش نیست خودسرانه عمل کند

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۲۱۱

عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور گفت: سال گذشته سبد معیشت به امضای اعضای شورای تعیین دستمزد رسید اما اینکه امسال چقدر بتوانیم این سبد را اعمال کنیم، بستگی به مذاکرات سه‌جانبه و همراهی کارفرمایان و دولت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور گفت: اگر بنا به رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی در شورای عالی تعیین دستمزد باشد باید دولت هم در همه موارد نظر مثبت شرکای اجتماعی خودش را بگیرد.

احمدرضا معینی افزود: دولت نباید هر جا به نفعش است و نیاز باشد از نظر شرکای اجتماعی استفاده کند و هر جا که نیست، خودسرانه دست به حرکت بزند.

وی در عین حال تصریح می‌کند: اگر به این نتیجه برسیم که سه‌جانبه‌گرایی رعایت خواهد شد، در جلسه تعیین دستمزد شرکت خواهیم کرد در غیر این‌صورت تا زمانی که نظر کارگران تامین نشود، در جلسه شرکت نمی‌کنیم.

عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور با بیان اینکه تعیین دستمزد مقوله‌ای ملی است که نمایندگان کارگران نیز برای دفاع از حقوق این قشر در جلسه تعیین دستمزد شرکت می‌کنند، افزود: کارفرمایان باید با نمایندگان کارگران همفکری و همراهی کنند.

معینی با یادآوری اینکه ترکیب شورا متشکل از نمایندگان کارگران،‌ کارفرمایان و دولت است، تصریح کرد: زمانی که اکثر اعضا در شورای عالی تعیین دستمزد حضور داشته باشند؛ امکان اظهارنظر وجود دارد و تاکنون هم دو طرف مقابل توانسته‌اند نظر نمایندگان کارگری را جلب کنند هرچند حق و حقوق کارگران به درستی اعمال نشده اما انتخابی بین بد و بدتر بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید سرانجام پس از 40 سال شاهد اعمال بند دو ماده 41 قانون کار که بر لحاظ سبد معیشت در تعیین دستمزد تاکید دارد، خواهیم بود، گفت: سال گذشته سبد معیشت به امضای اعضای شورای تعیین دستمزد رسید و اکنون به عنوان یک سبد بالادستی محسوب می‌شود اما اینکه امسال چقدر بتوانیم این سبد را اعمال کنیم، بستگی به مذاکرات سه‌جانبه و همراهی دو کارفرمای دیگر یعنی کارفرمایان و دولت دارد.

عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور تاکید کرد:‌ درنهایت دولت و کارفرمایان باید یک روز به این نتیجه برسند که افتادگی مزد را به روز کنند زیرا اگر در کشور شاهد رکود، کم شدن تولید و خواب بازار هستیم به دلیل این است که مردم قدرت خرید ندارند چون مزدبگیر هستند و باید پولی داشته باشند که بتوانند کالا خریداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز