خبرگزاری کار ایران

سه ماه مزد و عیدی کارگران «شهرداری الوند» پرداخت نشده است

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۷۲۹

جمعی از کارگران خدماتی شهرداری الوند از عدم پرداخت دست‌کم سه ماه از معوقات مزدی خود خبر دادند.

به گزارش ایلنا، حدود ۹۷ کارگر خدماتی شاغل  در شهرداری الوند که تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری به صورت پیمانی و حجمی مشغول به کار هستند؛ دست‌کم بین ۳ ماه حقوق معوقه به همراه عیدی و پاداش پایان سال طلب دارند.

این کارگران می‌گویند: مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزد آن‌ها کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی در شهرداری است. همچنین بخشی از بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

به گفته این کارگران؛ درحالی مطالبات مربوط به ماه‌های دی، بهمن و اسفند خود را از پیمانکار دریافت نکرده‌ایم که کارفرما مدعی است صورت وضعیت مالی خود را از مرداد ماه ازشهرداری دریافت نکرده است.

طبق ادعای کارگران شهرداری الوند، در حال حاضر بجز کارگران پیمانی سایرکار کنان و کارگرانی که به‌صورت مستقیم با شهرداری همکاری دارند همه مطالبات مزدی خود را به همراه عیدی دریافت کرده‌اند.

به گفته آنها، طبق قرارداد منعقد شده بین پیمانکار و شهرداری الوند، کارفرما می‌بایستی توانایی مالی کافی برای پرداخت حداکثر دو ماه مطالبات کارگران را درصورت پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی داشته باشد. این درحالیست که پیمانکار جدا از پرداخت دو ماه از طلب کارگران خدماتی در ماه‌های مرداد و شهریور، دستمزد مهر، آبان و آذر را نیز پرداخت کرده است.

این کارگران می‌گویند: در منطقه‌ای محروم و با شرایط سخت، مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستیم اما مسئولان هیچ فکری به حال ما نمی‌کنند.

به گفته این کارگران؛ مسئولان شهری الوند ماه‌هاست که می‌گویند برای پرداخت دستمزد کارگران بودجه نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز