خبرگزاری کار ایران

کارگران اخراجی شهرداری تاکستان همچنان در انتظار بازگشت به کار

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۶۶۳

با گذشت ۱۸ ماه از اخراج ۹۷ نفر از کارگران شاغل در شهرداری تاکستان، هنوز این کارگران پیگیر بازگشت به‌ شغل سابق خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرداد ماه سال گذشته؛ ۹۷ نفر از کارگران قراردادی خدماتی شهرداری تاکستان در استان قزوین که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «پاکراه» هستند، با اتمام قرارداد از کار اخراج شدند.

از آن زمان تاکنون کارگران بیکار شده با طرح شکایت در هیات رسیدگی اداره کار شهرستان تاکستان، پیگیر مطالبات معوقه و بازگشت به‌ کار خود شده‌اند اما بلاتکلیفی آنها هنوز ادامه دارد.

به گفته منابع ایلنا، مجموع کارگران خدماتی شهرداری تاکستان حدود ۱۵۰ نفر بودند که از این تعداد، ۹۷ نفر از ۱۸ ماه گذشته بیکار شده‌اند و تا این لحظه جز تعداد انگشت‌شماری که به شغل‌های کاذب همانند دستفروشی مشغول هستند، هیچ کاری برای آنها پیدا نشده است.

 از قرار معلوم علت تعدیل این کارگران، کاهش هزینه‌های جاری شهرداری تاکستان عنوان شده است.

در این زمینه یکی از کارگران اخراجی شهرداری تاکستان که دست‌کم ۶ تا ۸ سال در بخش خدماتی شهرداری تاکستان سابقه کاری دارد، می‌گوید: در حال حاضر دو روز به پایان مقرری بیمه بیکاری همه ما باقیمانده و این مسئله ما را از مدتها پیش نگران کرده است.

وی می‌گوید: در هجده ماهی که اخراج شده‌‌ام در جستجوی کار به واحدهای صنعتی و خدماتی زیادی مراجعه کرده‌ام اما به دلیل شرایط سنی‌ام؛ تا این لحظه هیچ کاری برای من و سایر همکاران اخراجی‌ام پیدا نشده است.

او گفت: درحالی من و سایر همکارانم به دنبال ایجاد شرایط برای بازگشت به کار هستیم که چندین ماه است احکام بازگشت به کار خود را از هیات تشخیص و هیات حل اختلاف اداره کار تاکستان دریافت کرده‌ایم با این وجود نه کارفرما شرکت پیمانکاری و نه مسئولان شهری تاکستان با اشتغال دوباره ما در بخش خدماتی شهرداری موافق نیستند.

تلاش خبرنگار ایلنا برای شنیدن پاسخ مسئولان شهرداری تاکستان و اعضای شورای شهر تا لحظه ارسال خبر بی‌نتیجه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز