خبرگزاری کار ایران

معوقات مزدی چهار ماهه کارگران نخ البرز/ تعداد زیادی تعدیل شدند

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۱۰۳

کارگران کارخانه «نخ البرز» در قزوین بیش از چهارماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند. در ماههای جاری تعداد زیادی از کارگران این کارخانه تعدیل شده‌اند.

جمعی از کارگران کارخانه «نخ البرز» در شهر صنعتی البرز قزوین در تماس با ایلنا از ادامه معوقات مزدی خود خبر دادند.

به گفته این کارگران، دستمزد حدود ۲۰۵ کارگر قراردادی از شهریور پرداخت نشده و این کارگران بیش از چهار ماه معوقات مزدی دارند.

کارگران شرایط معیشتی خود  را نامساعد توصیف کردند و گفتند: در مورد زمان پرداخت این مطالبات، هیچ وعده‌ای به ما داده نشده و همچنان بدون پول و بی‌انگیزه، به کار ادامه می‌دهیم.

در عین حال کارگران کارخانه «نخ البرز» از تعدیل حدود  دویست همکار  خود خبر دادند و گفتند: با تعداد زیادی از کارگران قرار دادی کارخانه، در دو ماه گذشته تمدید قرارداد انجام نشده است.

طبق اظهارات آنان، علاوه بر دستمزد این واحد بدهی های مالی زیادی بابت تاخیر در پرداخت بیمه کارگران به تامین اجتماعی دارد ودر این زمینه می‌توان گفت دفترچه‌های درمانی کارگران هر چند ماه یک باربا مشکل تامین اعتبار روبروست.

این کارگران با بیان اینکه فعالیت تولیدی کارخانه به نسبت قبل محدود شده و از مجموع سه سالن تولیدی، در حال حاضر  فقط یک سالن فعالیت تولیدی دارد؛ افزودند: درحال حاضر در این کارخانه ۲۰۰کارگرِ قرار داد موقت مشغول کارند که این موضوع باعث شده تا جدا از معوقات مزدی، نگران امنیت شغلی خود نیز باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز