خبرگزاری کار ایران

بخشی از مطالبات کارگران سنگ پاسارگاد پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۹۷۸

کارگران کارخانه سنگ‌بری پاسارگاد در شهرستان تاکستان، صبح امروز (۷ اسفند ماه) موفق به دریافت ۲۰ درصد از ۱۲ تا ۱۷ ماه مطالبات پرداخت نشده خود؛ شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران سنگ‌بری پاسارگاد می‌گویند: صبح امروز (۷ اسفند ماه) معادل ۲۰ درصد از مجموع ۱۲ تا ۱۷ معوقات حقوقی حدود ۸۵ کارگر این واحد معدنی؛ صبح امروز در حالی پرداخت شد که حدود ۳۰ نفر از  همکارانمان در نخستین روز از آذر ماه سال جاری به دلیل عدم نیاز از کار بیکار شده‌اند.

آنها می‌گویند: پیش از این نیز به منظور پرداخت بخش دیگری از مطالبات‌مان که مربوط به معوقات مزدی سال ۹۵ بود، کارفرما با معرفی ما به یکی از بانک‌ها در تهران اقدام کرد تا به‌جای پرداخت معوقات مزدی، با ضمانت خودمان ۱۰ میلیون تومان وام دریافت کنیم.

طبق اظهارات کارگران سنگ پاسارگاد؛ مسئولیت بازپرداخت اقساط این وام‌ها برعهده کارفرما است اما در حال حاضر چند ماه از این اقساط به تاخیر افتاده و کارفرما ظاهرا مسئولیتی در قبال پرداخت این اقساط ندارد.

کارگران می‌گویند: ما می‌دانیم دریافت وام در ازای دریافت معوقات مزدی، خلاف قانون است و ما نباید زیر بار چنین شرایطی می‌رفتم اما به دلیل گسترده شدن مطالبات مزدی‌مان برای تامین مخارج زندگی ناچار به این کار شده‌ایم.

این کارگران که شمار آن‌ها در حال حاضر حدود ۵۵ نفر است، در توضیح سایر مطالبات خود می‌گویند: کارگرانی که وام دریافت کرده‌اند در حال حاضر سه ماه معوقات مزدی به همراه عیدی و پاداش طلبکارند و کارگرانی که وام دریافت نکرده‌اند نیز مطالباتی حدود ۱۰ تا ۱۲ ماهه دارند.

آنها می‌افزایند: اخیرا کارفرما برای رفع مشکلات مالی خود از ستاد تسهیل رفع موانع تولید؛ وام دریافت کرده و قرار است با دریافت بخش دیگری از این وام مابقی مطالبات‌مان را تا ۲۰ اسفند پرداخت کند.

همچنین به نقل از این کارگران گفته می‌شود؛ در حال حاضر آن‌ها غیر از معوقات مزدی، بابت بخشی از حق بیمه نیز از کارفرما طلبکارند. با این حال از کارفرما انتظار دارند ضمن برطرف کردن مشکلات بیمه‌ای آنان مابقی مطالبات سالجاری آنان را نیز پرداخت کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز