خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتحادیه کارگران شهرداری:

اعضای شورای شهر برای کاهش هزینه‌های شهرداری سراغ مدیران بروند/کارگرِ قراردادیِ بینوا را چه به رانت؟

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۶۴۸

سیدرحیم میرعبدالله در انتقاد از تلاش‌های اعضای شورای شهر برای تعدیل کارگران قراردادی شهرداری تهران گفت: متاسفانه کارگرانی که در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند، آماج حملات قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در روزهای گذشته رئیس شورای شهر تهران در نامه‌ای به شهردار، خواستار تعدیل چهار درصد از نیروهای قراردادی تا پایان سال شد . مجید فراهانی (عضو کمیسیون بودجه‌ی شورای شهر تهران) اشتغال نیروهای رانتی در شهرداری را ظلم به مردم دانسته و اصرار دارد که با تعدیل چهاردرصدی قراردادی‌ها، هزینه‌ها کم می‌شود. از فحوای کلام ایشان چنین برمی‌آید که  بخشی از کارگران قراردادی، برای شهرداری ارزش افزوده ندارند و بایستی تعدیل شوند.

سیدرحیم میرعبدالله (نایب رئیس اتحادیه کارگران شهرداری تهران) در واکنش به این اظهارات، ابتدا به بحث تعدیل چهاردرصدی پرداخت و گفت: بحث تعدیل چهاردرصد از نیروهای شاغل، بحث امروز و دیروز نیست. در برنامه پنج ساله دومِ شهرداری تکلیف شده که هر سال با چهار درصد تعدیل نیرو و کاستن از هزینه‌های پرسنل، از  مجموع هزینه‌های عمومی شهرداری کاسته شود.

نیازی به تعدیل نیست

او که معتقد است برای کاستن از هزینه‌های عمومی شهرداری تهران، نیازی به تعدیل نیروهای قراردادی نیست، می‌گوید: با بازنشستگی پرسنل شهرداری در سرتاسر تهران، این صرفه‌جویی چهاردرصدی تامین می‌شود و نیازی به تعدیل نیست. به عبارتی تا پایان سال، باتوجه به نیروهای شاغلی که بازنشست می‌شوند، این چهار درصد کاهش هزینه محقق خواهد شد.

میرعبدالله، دغدغه کاهش هزینه‌های شهرداری را جدی دانست اما تاکید کرد اگر اعضای شورای شهر در پی کاستن از هزینه‌های نیروی انسانی هستند، بایستی از سطح مدیران شروع کنند.

به گفته این فعال کارگری، در شهرداری‌های مناطق مختلف تهران، پست‌های مدیریتی بسیاری وجود دارد که خیلی از آنها، ساختار موازی دارند؛ اما همه این مدیران، حقوق‌های بسیار بالای چندمیلیونی می‌گیرند.

اول مدیران؛ بعد کارگران حداقل‌بگیر

میرعبدالله ادامه داد: در ارتباط با کارآمد بودن یا نبودن این مدیران، هیچ ارزشیابیِ مدونی انجام نشده، لذا بهتر است جناب فراهانی به عنوان مسئول بودجه شورای شهر، ابتدا سیستم نظارت بر مدیران زیرمجموعه شهرداری را فعال کند و بعد بیاید سراغ کارگران حداقل‌بگیری که دارند به مردم خدمت می‌کنند.

نایب رئیس اتحادیه کارگران شهرداری تهران در ادامه تاکید کرد: مدیران چه کارآمد باشند و چه نباشند، از حقوق بالا برخوردارند. پس عقل سلیم حکم می‌کند اول این پست‌های مدیریتی، نظام‌مند شوند، بعد به کارگران قراردادی که حقوق‌شان از بخور و نمیر هم کمتر است خُرده بگیرند و بگویند زیادی.

کارگر قراردادی بینوا را چه به رانت؟

او در ادامه به بحث نیروهای رانتی که اعضای شورای شهر مطرح کرده‌اند پرداخت و گفت: اگر کسی هم براساس رابطه و رانت جذب شده باشد، همین مدیران هستند که در راس شرکت‌ها  با سمت های جورواجور براساس رانت، آمده‌اند و هزینه‌های گزاف را به خود تخصیص داده‌اند. کارگر قراردادی بینوا را چه به رانت؟

میرعبدالله در پایان افزود: در ارتباط با کارآمدی این مدیران رانتی هیچ ارزشیابی‌ای انجام نشده و باید بگویم اگر کمتر از یک درصد از مدیرانی که در یک ارزشیابی علمی و بیطرفانه ناکارآمدی‌شان ثابت شود، اخراج شوند، بیش از چهار درصد در هزینه‌ها صرفه جویی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز