خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران:

تعاونی‌های روستایی در کاهش بیکاری جوانان نقش دارند /دولت نهم تاثیر مثبتی در ایجاد فرصت‌های شغلی نداشت

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۲۶۴

«حاتم شاکرمی» در همایش دهیاران استان تهران از اختصاص تسهیلات به طرح‌های روستایی و عشایری این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، حاتم شاکرمی (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران) در همایش دهیاران استان تهران از اختصاص تسهیلات به طرح‌های روستایی و عشایری این استان خبر داد.

وی با بیان اینکه بانک‌های عامل  (کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی) این تسهیلات را به روستائیان استان تهران می‌پردازند، گفتند:تسهیلات اختصاص یافته به طرحهای روستایی و عشایری از طریق این بانک‌ها پرداخت خواهد شد.

شاکرمی اظهار داشت: بزرگ‌ترین تحولی که در ساختار مدیریتی روستاها به وجود آمده دهیاران هستند که حاصل  برکات نظام جمهوری اسلامی ایران و از اقدامات ماندگار دولت اصلاحات بود.

وی دهیاران را منشا تحول در حوزه تولید و اقتصاد روستایی دانست و افزود: دهیاران به عنوان نزدیک‌ترین افراد به روستاییان توانستند تحول بسیار خوبی در روستاها ایجاد کنند  و در مدیریت روستایی و ایجاد و توسعه اشتغال و کاهش خسارات آسیب‌ها نقش موثری داشته باشند.

وی پراگندگی را بزرگترین مشکل کالبدی و فضایی روستاهای کشور قلمداد کرد و گفت: در استان تهران بیش از ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ نفر وجود دارد. روستاها این امکان را به ما می‌دهند که برای افزایش مشارکت ساکنان آنها در فعالیتهای اقتصادی تعاونی های تولیدی را تشکیل داد تا بتوانند  نقش اساسی در کاهش بیکاری جوانان ایفا کنند.

شاکرمی با انتقاد از نحوه اجرای طرح بنگاههای زودبازده در دولت نهم گفت: در دولت نهم بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان بابت گسترش بنگاه‌های زودبازده پول پرداخت شد؛ اما با این همه هزینه تاثیر مثبتی در حفظ و ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها به‌وجود نیامد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با تاکید بر توجه به حوزه اشتغال پایدار روستایی و عشایری، اظهار داشت: برخی از طرح های ارایه شده از سوی روستاییان عزیز دارای اشکالات فنی می‌باشند که بخشداران محترم ودهیاران باید  آنها را سریعتر رفع اشکال کنند.

 شاکرمی در مورد میزان طرح‌های ثبت شده در سامانه «کارا» گفت: در استان تهران تا به امروز ۱۳۷۷ طرح ثبت شده که بیش از ۱۲۱۲ مورد آن مربوط به طرحهای روستایی و عشایری در مرحله رسیدگی می‌باشند.

 شاکرمی در ادامه افزود: ما براساس دستور استاندار طرح را بیش از یک هفته در کمیته فنی نگه نمی‌داریم؛ با توجه به تفویض اختیار کارگروه اشتغال  ظرف یک هفته در کمیته  بررسی و برای بررسی و پرداخت به بانک‌ها ارسال خواهیم کرد و بررسی طرح توسط بانک‌ها هم از ۳۰ روز به ۱۰ روز کاهش یافته است و بانکها باید ظرف مدت ده روز  از دریافت طرح نسبت به چگونگی پرداخت آن اعلام نظر کنند.

وی با بیان اینکه تا پایان خرداد ۹۷ به ما وقت داده شده تا طرح‌ها را به بانک ارسال کنیم، گفت:  ۲۲۴ میلیارد تومان به روستاها اختصاص داده‌ شده توسط چهار بانک کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی پرداخت می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، گفت: این اداره کل تشکیل ۵۸ تعاونی را هدف‌گذاری کرده استه که از این تعداد ۳۴ تعاونی تشکیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز