خبرگزاری کار ایران

رضایتمندی کارگران فرش پارس باوجود تعویق ۷ تا ۱۰ ماه مزد

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۲۵۹

باوجود تعویق ۷ تا ۱۰ ماه حقوق، قریب به ۲۰۰ کارگر کارخانه «فرش پارس» در قزوین، منابع کارگری ایلنا در این کارخانه وضعیت فعلی را بهتر از گذشته می‌دانند.

 کارگران امروز پنجشنبه (۱۰ اسفند ماه) به خبرنگار ایلنا گفتند: وضعیت کارخانه «فرش پارس» تقریبا از سه ماه قبل رو به بهبودی است و باوجود تعویق ۷ تا ۱۰ ماهه حقوق، دستمزد سه ماه اخیر ما در سال جاری (۹۶) از سوی کارفرماپرداخت شده و مطالبات معوقه مربوط به ماه‌های پایانی سال گذشته (۹۵) و نه ماهه نخست سال جاری (۹۶) می‌شود.

یکی از کارگران شاغل در کارخانه «فرش پارس» با بیان اینکه مشکل نداشتن منابع مالی کافی باعث شده حقوق و بیمه کارگران چندین ماه به تعویق بیفتد، گفت: با تغییر رویکرد مدیرعامل کارخانه در سال جاری  سه ماه از دستمزد کارگران این کارخانه پرداخت شده و فقط مطالبات قبلی باقی مانده است.

به گفته وی، علاوه بر مزد معوقه هیچکدام از کارگران رسمی و قراردادی عیدی سال ۹۴ و ۹۵ خود را دریافت نکرده‌اند.

 طبق اظهارات این کارگر فرش پارس، بخشی از مشکلات کارگران این کارخانه مربوط به تعویق در پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی است که کارفرما پس از توافق با تامین اجتماعی چندین ماه است پرداخت بدهی خود به تامین اجتماعی  را آغاز کرده است. با این حال تامین اجتماعی از تمدید و تعویض دفترچه‌های درمانی کارگران خوداری می‌کند.

این کارگر با بیان اینکه این واحد تولیدی در زمینه فروش و سفارش محصولات تولیدی مشکلی ندارد، در ادامه تصریح کرد: چندین ماه است درآمدی که از فروش محصولات کارخانه بدست می‌آید صرف پرداخت بدهی‌های کارخانه به بانک‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی همانند تامین اجتماعی و اداره مالیات می‌شود و در این بین فقط کارگران دست‌شان به جایی بند نیست.

او گفت: در حال حاضر  سه ماه است با تغییر وضعیت کارخانه، انگیزه کارگران برای تولید نیز بیشتر شده و امیدواریم با پیگیری مسئولان استانی شاهد بهبودی کامل وضعیت این کارخانه مهم و پرداخت مطالبات معوقه کارگران باشیم.

کارخانه فرش پارس هم‌اکنون در زمینه تولید کیسه‌های سیمان در شهرک صنعتی البرز قزوین فعالیت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز