خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح ملی توانمندسازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با همکاری وزارت علوم و سازمان فنی‌وحرفه‌ای

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۱۷۸

تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان فنی‌وحرفه‌ای با وزارت علوم در راستای اجرای طرح ملی توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال امضا شد.

به گزارش ایلنا، تفاهم‌نامه همکاری آموزشی میان سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای و وزارت علوم با حضور برومند (معاون پژوهشی وزیر علوم) و پاک‌سرشت (رییس سازمان فنی‌وحرفه‌ای) به امضا رسید.

ارتقای شایستگی‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی، فراهم‌سازی بسترهای اشتغال مولد، استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی و استفاده حداکثری از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده ازجمله اهداف این تفاهم‌نامه است.

براساس این تفاهم‌نامه سازمان فنی‌وحرفه‌ای متعهد به بررسی و تصویب نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل مشاغل مرتبط با هر یک از رشته‌های تحصیلی، بازنگری استانداردهای آموزشی موجود یا تدوین استانداردهای آموزشی موردنیاز و همکاری با وزارت علوم در شناسایی مربیان موردنیاز برای اجرای دوره‌های آموزشی و کارشناسان توانمند برای خدمات مشاوره آموزشی و شغلی شد.

ارائه عناوین و موضوعات پژوهشی مورد نیاز وزارت علوم و بسترسازی برای استفاده دانشجویان از کارگاه‌های مراکز ثابت و شعب شهری تحت پوشش برای گذراندن واحدهای کارگاهی از دیگر تعهدات سازمان است.

وزارت علوم نیز متعهد شد نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم برای بهره‌برداری دانشجویان واحدهای آموزشی و پژوهشی تحت پوشش از امکانات کارگاهی مراکز آموزشی سازمان در راستای اجرای واحدهای کارگاهی، پیگیری لازم برای انجام اقدامات موردنیاز برای تحقق تفاهم‌نامه توسط دفاتر ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها؛ تجزیه و تحلیل بازار کار و شناسایی مشاغل اولویت‌دار، معرفی افراد متخصص و اساتید مجرب به سازمان و حمایت مادی و معنوی از مسابقات ملی و آزاد مهارت و تدوین روش‌هایی برای جایگزینی دوره‌های مهارتی سازمان به عنوان بخشی از دوره‌های کارآموزی دانشجویان اقدام کند.

مدت اعتبار این تفاهم‌نامه ۴ سال است و تمدید آن با توافق طرفین امکان‌پذیر است.

مسوولیت نظارت عالی بر حسن اجرای این تفاهم‌نامه در تمام مراحل از سوی سازمان به عهده دفتر راهبری آموزش و از سوی وزارت علوم به عهده دفتر ارتباط با صنعت است.

در صورت بروز هرگونه اختلاف در تفسیر و اجرای تفاهم‌نامه کمیسیون حل اختلاف متشکل از نمایندگان تام‌الاختیار طرفین تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز