خبرگزاری کار ایران

نارضایتی کارگران پیمانی پالایشگاه گاز ایلام از عدم پرداخت سنوات/پیمانکاری‌ها از تبعیض شکایت دارند

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۳۵۶

کارگران پیمانکاری پالایشگاه گاز ایلام از عدم پرداخت حق سنوات خود در پنج سال گذشته انتقاد دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تنوع قراردادای شغلی در صنایع مادر مانند پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها به تفاوت در شرایط شغلی کارگران انجامیده‌است. شرایط شغلی کارگران پیمانکاری با کارگران رسمی و قراردادی، تفاوت‌های بسیار دارد. پالایشگاه گاز ایلام نیز از این قاعده مستثنی نیست. کارگران پیمانی این پالایشگاه می‌گویند: عدم پرداخت مطالبات مزدی ما در سال‌های گذشته مشکلی است که نمی‌دانیم برای حل کردنش به کجا مراجعه کنیم.

این کارگران که تعدادشان حدود چهارصد نفر است و حق سنوات‌شان در پنج سال گذشته پرداخت نشده، می‌گویند:  وضعیت شغلی ما با رسمی‌ها و حتی با قراردادی‌ها متفاوت است. در مورد آنها خود پالایشگاه مسئول است و مطالباتشان را می‌پردازد اما در مورد ما هیچ‌کس پاسخگو نیست. پیمانکاران مختلف می‌آیند و می‌روند ولی ما کارگران می‌مانیم و مطالبات پرداخت نشده.

این کارگران که در سال‌های گذشته با پیمانکاران مختلف طرف قرارداد بوده‌اند، حق سنوات خود را از این پیمانکاران که اشخاص حقوقی مختلفی هستند، طلبکارند و به هر مرجعی هم که رجوع کرده‌اند، به جایی نرسیده‌اند.

یکی از این کارگران می‌گوید: تجمعات اعتراضی هم برگزار کردیم، اما هیچکس به داد نیروهای پیمانکاری (ارکان ثالث) پالایشگاه گاز ایلام نمی‌رسد.

روابط عمومی پالایشگاه گاز ایلام در ارتباط با مطالبات این کارگران اعلام کرده‌است: کارگران مذکور در سال‌های گذشته در پیمان‌های مختلف یک ساله حضور داشته و آن پیمان‌ها خاتمه یافته است؛ لذا این کارگران برای طلب مطالبه‌ی خود از پیمانکاران باید به مراجع ذی‌صلاح ازجمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یا مراجع قضایی مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز