خبرگزاری کار ایران

سدسازی اتیوپی روی نیل، کشاورزان مصری را نگران کرده است

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۰۲۲

دولت اتیوپی در بالادست رود نیل در حال ساختن سدی است که زندگی کشاورزان مصری را تهدید می‌کند. آنها می‌گویند؛ با ساخت این سد، زمین‌هایشان زیر آب رفته و گرسنه می‌مانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دولت اتیوپی در حال ساخت سدی روی رود نیل است. سدی که گفته می‌شود در صورت آبگیری، زندگی هزاران کشاورز مصری را در پایین‌دست رود نیل نابود می‌کند. کشاورزان مصری بارها به این اقدام دولت اتیوپی اعتراض کرده‌اند.

مصر از کم‌آبی رنج می‌برد و کشاورزان آن امیدوارند دولتِ همسایه بر سر عقل آمده و پروژه را متوقف کند. کشاورزان معترض به خبرنگار بی‌بی‌سی جهانی گفته‌اند؛ این سد که نامش «رنسانس اتیوپی» است، تمام زمین‌های آنها را زیر آب می‌برد و آنها دیگر هیچ درآمدی نخواهند داشت و گرسنه می‌مانند.

دولت مصر هم البته به ساخت این سد معترض شده است اما اتیوپی تاکنون واکنشی نشان نداده و امیدوار است که مصر هم از ساخت این سد حمایت کند. با این حال مخالفت دولت مصر به دلیل نگرانی کشاورزان نیست. مصر نگرانِ از دست دادن تسلط استراتژیک خود بر رود نیل است.

ساخت و ساز روی این سد در طول شبانه‌روز متوقف نمی‌شود و حدود ۸۵۰۰ کارگر بی‌وقفه روی آن کار می‌کنند. دمای هوا در منطقه‌ای که رنسانس اتیوپی در آن ساخته می‌شود، به ۴۸ درجه سانتیگراد می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز