خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

ساختمان‌سازی و ایجاد مال‌های خرده‌فروشی راه توسعه اشتغال نیست

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۸۷۱

بایزید مردوخی گفت: اگر امروز با مشکل بیکاری مواجهیم به ساختارهای مرتبط با اشتغال بازمی‌گردد و باید این ساختارها اصلاح شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بایزید مردوخی (مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در نخستین نشست از سلسله نشست‌های «عدالت اجتماعی از آرمان تا واقعیت» با موضوع اشتغال و عدالت اجتماعی، اظهار داشت: اشتغال به معنای کلی زمانی ایجاد می‌شود که بتوانیم سرمایه‌گذاری کنیم ولی بعد از آن باید بخش دولتی را اصلاح کنیم. در سیاست‌های حمایتی و تصمیمات اقتصادی بازنگری به وجود آوریم و در قوانین و مقررات لازم تجدیدنظر کنیم.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین توسعه اشتغال به روش متمرکز ملی و توسعه اشتغال با رویکرد ملی داشته باشیم، در توسعه اشتغال به روش متمرکز ملی باید آموزش‌ها را اصلاح کنیم و راهکاری پیدا کنیم که به‌جای آنکه در تهران برای گسترش اشتغال تصمیم گرفته شود، اجازه دهیم در استان‌ها در این باره تصمیم بگیرند.

مردوخی افزود: البته شاید گفته شود استان‌ها تجربه‌ای در این زمینه ندارند چون اجازه تصمیم‌گیری نداشته‌اند ولی باید بگذاریم از منابع اقلیمی خود استفاده کنند و طرح پیشنهاد بدهند.

وی ادامه داد: متاسفانه شاهدیم که در برخی استان‌ها تنها راهی که برای سرمایه‌گذاری و اشتغال پیدا کرده‌اند، ساختمان‌سازی و ایجاد مال‌های خرده‌فروشی است ولی اینها برای ایجاد اشتغال مثمرثمر نیست و باید سرمایه‌های انسانی را تجهیز و برای نیروهای بیکار خود هزینه کنیم. برای آنکه بیکاری از بین برود و تورم پایین بیاید، کارهای بیشتری لازم است که انجام بدهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز