خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس تامین اجتماعی:

از انتشار گزینشی سخنان رئیس‌جمهور برداشت نادرست نشود/مقررات بیمه‌ای تامین اجتماعی به قوت خود باقی‌ست

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۳۲۵

عباس اورنگ گفت: مطابق قانون برنامه ششم توسعه، دولت تنها مسولیت پرداخت حق بیمه کارآموزانی را برعهده دارد که در چارچوب برنامه‌های اشتغالزایی، جذب کارگاه‌های مختلف شده‌اند و سایر کارفرمایان ملزم به پرداخت کامل حق بیمه کارگران هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس اورنگ گفت: انتشار گزینشی صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور در جمع استانداران، توقعات نادرستی را در رابطه با سازمان تامین اجتماعی ایجاد کرده‌است. از فیلم کوتاهی که تنها بخشی از صحبت‌های رئیس را دربردارد؛ این‌طور استنباط می‌شود هر کارفرمایی که در سال ۹۷ کارگری را استخدام کند، از پرداخت حق بیمه معاف است.

اورنگ در تصحیح این برداشت نادرست گفت: قانون تامین اجتماعی همچنان به قوت خود باقی است، بنابراین هیچ کارفرمایی برای سال آینده از پرداخت حق بیمه کارگر معاف نخواهد شد.

وی در توضیح گفته‌های رئیس‌جمهور، ادامه داد: تنها در راستای سیاست‌های اشتغالزایی که در برنامه ششم توسعه گنجانده شده، قرار است از طرف دولت به گروهی از کارفرمایان بابت جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جویای کار، ارفاق‌هایی درباره پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی و بخشی از مزایای حقوقی صورت بگیرد.

این کارشناس تامین اجتماعی با یادآوری اینکه طبق طرح تکاپو، استخدام فارغ‌التحصیلان جویای کار بسته به مقطع تحصیلی، زمان فارغ‌التحصیلی ، سن فرد و نوع کارگاه با محدودیت‌هایی روبروست، افزود: براین اساس طبیعی است که همه استخدام‌های سال آینده از پرداخت حق بیمه معاف نشوند.

وی ادامه داد: متاسفانه انتشار گزینشی سخنرانی اخیر رئیس‌جمهور به توقعات نادرستی در جامعه دامن زده است و چنین تصور می‌شود که از سال آینده همه کارفرمایان از پرداخت بیمه معاف خواهند شد.

این کارشناس تامین اجتماعی افزود: سازمان تامین اجتماعی یک موسسه عمومی غیردولتی است که از نظر مالی و اداری باید مستقل از دولت باشد. اداره این سازمان توسط دولت تنها به دلیل استمرار آن برای نسل‌های آینده است و برای همین مقرارت بیمه‌ای تامین اجتماعی قابل دخل و تصرف توسط هیچ شخصی نیست.

اورنگ با یادآوری اینکه به‌رغم استقلال سازمان تامین اجتماعی دولت و مجلس همیشه با تصویب قوانین ناکارآمد در امور مالی و اداری این سازمان مداخله کرده‌اند، گفت: اگرچه دولت‌ها همیشه در مورد تعهدات مالی خود نسبت به سازمان تامین اجتماعی بدحسابی کرده‌اند، اما  امیدواریم این بار علاوه بر پرداخت بدهی‌های معوقه در مورد بار مالی طرح تکاپو نیز بدحسابی‌های گذشته تکرار نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز