خبرگزاری کار ایران

نماینده مریوان در مجلس:

از تامین اجتماعی پیگیر پرونده کمال فیضی هستم/معاش کارگران ازکارافتاده باید آبرومندانه تامین شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۴۳۳

منصور مرادی می‌گوید: وضعیت معیشتی کمال فیضی (راننده ازکارافتاده) بعد از حادثه‌ِ کار اصلا رضایت‌بخش نیست و باید معاش خانواده او به صورت مطلوبی تامین شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور مرادی (نماینده مریوان در مجلس شورای اسلامی) از ادامه پیگیری‌‌‌ها برای بهبود شرایط معیشتیِ خانواده کمال فیضی (کارگر از کارافتاده مریوانی) خبر داد.

وی افزود: پس اطلاع از وضعیت نامناسب این کارگر از کارافتاده، با سازمان تامین اجتماعی در تهران مکاتبه کردم و خواستم تا پرونده وی را مورد بررسی دوباره قرار دهند. می‌دانم کمیسیون پزشکی سازمان تامین اجتماعی تهران از اداره استانی، پرونده را خواسته‌است.

مرادی با بیان اینکه همچنان پیگیر پرونده این کارگر ازکارافتاده هستم، ادامه داد: تا آخر هفته منتظر جواب سازمان تامین اجتماعی می‌مانم، اگر خبری نشد از هفته آینده دوباره مکاتبه خواهم کرد.

این نماینده مجلس افزود: وضعیت معیشتی فیضی بعد از حادثه‌ِ کار اصلا رضایت‌بخش نیست. حرفه او رانندگی‌ ماشین‌های سنگین است و با یک پا هم نمی‌شود این حرفه‌ را انجام داد. قطعا باید معاش خانواده‌ یک کارگر از کار افتاده‌ای مانند کمال فیضی به‌صورت مطلوبی تامین شود. برای همین از سازمان تامین اجتماعی درخواست بازبینی پرونده وی و افزایش مقرری ازکارافتادگی کرده‌ایم.

مرادی افزود: این اتفاقی است که باید بیفتد، برای همین حتی اگر لازم باشد به شخص وزیر کار، نامه خواهم نوشت تا اگر به تغییر مقررات فعلی نیاز هست، برای آن اقدام کنیم. 

کمال فیضی، اهل و ساکن مریوان در استان کردستان است. حرفه او در گذشته رانندهٔ ماشین سنگینِ نفت‌کش بود‌، بعد از حادثه از ناحیه پا دچار مصدومیت می‌شود. با اینکه او دیگر قادر به انجامِ کار نیست اما کمیسیون پزشکی سازمان تامین اجتماعی درصد از کارافتادگی او را چهل درصد تعیین کرده و به همین دلیل مستمری ماهانه او در حال حاضرکمتر از ۲۰۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز