خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

انتقاد از بکارگیری کارگران بازنشسته در مجموعه نیشکر هفت تپه

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۴۳۰

یکی از کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از بکارگیری مجدد کارگران بازنشسته در بخش‌های مختلف این واحد تولیدی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از کارگران نیشکر هفت تپه گفت: به تازگی مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه حدود ۴۰ تا ۵۰ کارگر بازنشسته را جایگزین نیروهای جوان و بیکار در بخش‌های اداری، مالی، حراست، بازرگانی، کشاورزی، کارخانه و... کرده است.

او با بیان اینکه بکارگیری نیروهای بازنشسته در مجتمع نیشکر هفت تپه رواج یافته است، افزود: بهره‌گیری از نیروهای بازنشسته در مشاغل سخت نوعی سوءاستفاده و سودجویی است چراکه راه گریزی برای کارفرمایان در پرداخت هزینه‌های قانونی استخدام کارگران بیکار فراهم می‌آورد.

این کارگر، مزایای شغلی که برای استخدام بازنشستگان مورد نیاز نیستند را رعایت حداقل دستمزد قانونی، پوشش بیمه، اضافه‌کاری و… ذکر کرد و افزود: برخی کارفرمایان با استخدام کارگران بازنشسته که این قبیل مزایا را از سازمان تأمین اجتماعی دریافت می‌کنند، در هزینه‌های استخدام نیروی انسانی به‌طور قابل ملاحظه‌ای صرفه‌جویی می‌کنند و در عین حال فرصت‌های موجود شغلی را از کارگران آماده به کار دریغ می‌کنند.

این کارگر که به نمایندگی از سایر کارگران این مجتمع صنعتی و کشاورزی سخن می‌گفت و تمایلی به ذکر نام خود نداشت، با بیان اینکه به‌رغم تصریح قانون درخصوص منع بکارگیری مجدد بازنشستگان و افراد بازخرید شده، هم‌اکنون حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر از نیروهای شاغل مجتمع نیشکر هفت تپه را کارگران بازنشسته تشکیل می‌دهند، افزود:  میلیون‌ها جوان بیکار تحصیل کرده در کشور وجود دارند که کسی به فکر آن‌ها نیست و بکارگیری افراد بازنشسته ظلم آشکاری در حق آنها و خانواده‌هایشان است.

استخدام بازنشستگان برای انتقال تجربه به نیروی کار جوان

روابط عمومی مجتمع کشت و صنعت هفت تپه ضمن تایید بکارگیری تعدادی از کارکنان بازنشسته، اظهار کرد: بکارگیری نیروهای بازنشسته در مجتمع نیشکر هفت تپه با هدف انتقال تجربه برای نیروی کار جوان صورت گرفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه این تعداد نیروی بازنشسته که به صورت مشاوره‌ای با مجموعه نیشکر هفت تپه کار می‌کنند، بیشتر در حوزه مدیریتی و فنی شرکت فعالیت دارند، افزود: بازنشسته‌های بکار گرفته شده، بعد از انتقال تجربه به نیروی کار جوان در آینده بسیار نزدیک از مجموعه شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه جدا خواهند شد.

روابط عمومی مجتمع کشت و صنعت هفت تپه در ادامه افزود: در سالهای گذشته در تمام بخش‌های مجتمع هفت تپه به ویژه در حوزه مدیریتی «کادرسازی و جانشین‌پروری» انجام نشده بود به همین دلیل برای آموزش نیروی کار متخصص در کنار نیروی کار جوان از این همکاران باتجربه استفاده شده است.

این مقام مسئول در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: کارگران بازنشسته که هم‌اکنون در مجتمع به‌صورت موقت بکار گرفته شده‌اند در مقایسه با تعداد کارگرانی که سال گذشته از شرکت بازنشسته شده‌اند، بسیار کم هستند.

به گفته وی، مجموعه مدیریت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در استفاده از توان نیروی جوان و متخصص واقف است و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه را در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز