خبرگزاری کار ایران

جمعی از بازنشستگان کشوری مطرح کردند؛

هیچ تغییری در قانون خدمات مدیریت کشوری، خلاف منافع بازنشستگان قابل قبول نیست

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۳۲۷

جمعی از بازنشستگان کشوری به عدم اجرای قانون خدمات مدیریت کشوری و تلاش برای تغییر آن انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از بازنشستگان کشوری در فضای مجازی کمپینی تشکیل دادند و در آن از عدم اجرای قانون خدمات مدیریت کشوری انتقاد کردند.

در این کمپین آمده است: سالیان درازی است که بازنشستگان کشوری، لشکری، فولاد ایران و تامین اجتماعی در زندگیِ زیر خط فقر دست و پا می‌زنند و متاسفانه با سرعتی زیاد در حال پرتاب به زیر خط فقر مطلق هستند. نهادهای تصمیم‌گیر به‌جای رسیدگی جدی برای برون‌رفت از این شرایطِ غیرقابل تحمل بازنشستگان، دست به ایجاد تغییراتی در بندهای قانون مدیریت خدمات کشوری زده‌اند که نتیجه آن پسرفت بیشتر در شرایط زندگی و معیشت و درمان ما بازنشستگان است.

در ادامه کمپین، بازنشستگان برخی از مطالبات خود را به شرح زیر بیان کرده‌اند:

۱- اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال۱۳۸۶ به نفع بازنشستگان جهت برون‌رفت از زیر خط فقر خواسته اساسی ماست و در اینجا صراحتا اعلام می‌داریم که هیچ تغییری در این قانون را علیه منافع بازنشستگان برنمی‌تابیم. (به خصوص مخالف اصلاح ماده ۱۲۵ هستیم).

۲- داشتن بیمه‌ای کارآمد و درمان رایگان.

۳- نظارت نمایندگان بازنشستگان بر صندوق‌ها و اداره آنها به شکل دوره‌ای.

۴- اجرای قانونی که حقوق کلیه بازنشستگان با شاغلان را همسان کرده و رفع هرگونه تبعیض.

۵- ما خواهان پرداخت به موقع حقوق ماهانه خود هستیم.

در پایان این کمپین، بازنشستگان حق اعتراض را برای خود مفروض دانسته‌ و از مسئولان درخواست کرده‌اند هرچه زودتر به مطالبات آنها رسیدگی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز